joi, iulie 11, 2024
spot_img

Trei poduri feroviare noi vor fi construite pe raza regionalelor Brașov și Galați. Cât vor costa

Guvernul discută joi aprobarea construcției a trei poduri feroviare noi pe raza regionalelor Brașov și Galați. Cumulată, valoarea celor trei investiții se ridică la 88 de milioane de euro, bani care vor fi asigurați din fonduri europene.

Pe ordinea de zi a ședinței de joi de la Palatul Victoria se află trei proiecte de Hotărâri de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru tot atâtea poduri feroviare noi.

Toate aceste investiții în poduri feroviare noi se înscriu în programul finanțat cu bani europeni ”Lucrări de reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată”. Obiectivul specific al proiectului este reabilitarea a minimum 173 de structuri (poduri, podeţe și tuneluri) la nivelul întregii reţele feroviare din România.



Un nou pod va fi construit pe Magistrala 200

Primul proiect se referă la ”Lucrări de reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată – etapa II – Lot SRCF Brașov” – Lotul 2.

Obiectivul proiectului este reabilitarea unui număr de 17 obiective/structuri (10 poduri, cinci podeţe și două tuneluri) situate pe raza de activitate a SRCF Brașov, din care în Lotul 2 sunt incluse două poduri. De fapt, este vorba de același pod, de la km 372+846, între Tălmaciu și Podu Olt (Magistrala 200), dar care în momentul de față este traversat de trenuri separat, pe două structuri, corespunzătoare celor două fire de circulație.

În acest caz, soluția aprobată este renunțarea la cele două poduri existente și construcția unuia nou, cu cale dublă, cu calea în cuvă de piatră spartă, pe un amplasament alăturat firului I și parțial pe amplasamentul firului II. Noul pod va avea trei deschideri de 36 de metri, impuse de amplasarea noilor infrastructuri în apropierea celor existente și infrastructuri fundate indirect pe piloți de diametru mare. Pentru a evita riscul unor exproprieri mari de teren, pentru cele două pile s-a ales o soluție care conduce la o lățime redusă a radierului infrastructurilor: incinte de piloți de diametru mare (1500 mm), tangenți, solidarizați cu un radier circular pe care se dezvoltă elevațiile pilelor.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) pentru noul pod cu o lungime de 163,10 m a fost estimată la 103.268 mii lei, echivalentul a peste 20 de milioane de euro. Din aceasta, lucrările propriu-zise de construcții montaj vor fi de 87.677 mii lei (17,5 milioane de euro). Durata de execuţie a investiţiei va fi de opt luni.



Podul dintre Urechești și Căiuți va fi dezafectat și va fi construit altul

Alte două proiecte aflate pe masa Guvernului vizează poduri de pe raza de activitate a Regionalei Galați. Primul proiect se referă la aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții ”Lucrări de reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată – etapa II Lot SRCF Galați” Lot 3, Secțiunea 1 – pod km 11+772.

Obiectivul specific al proiectului este reabilitarea a 18 obiective/structuri (un podeț și 17 poduri – un pod include și terasamentul aferent pe 300 m) situate pe raza de activitate a SRCF Galați. În proiectul de față este inclus podul de la km 11+772 de pe linia CF Adjud-Siculeni (secția de circulație feroviară 501), între stațiile Urechești și Căiuți.

Soluţia adoptată constă în dezafectarea podului existent și realizarea unui pod nou de cale ferată dublă în amonte de podul existent, cu tabliere de tipul grinzi cu zăbrele cale jos (GZCJ), cu calea în cuvă de piatră spartă. Infrastructurile vor fi în prelungirea celor existente de la podul de cale ferată și a podului de șosea, amplasate aval de podul proiectat.

Lucrările se pot executa etapizat, aproape în întregime sub circulație, închideri succesive de linie fiind necesare pentru racordarea firelor de circulație de pe varianta locală de traseu la traseul existent.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) va fi de 224.507 mii lei, echivalentul a 45 de milioane de euro, din care lucrările de construcții montaj reprezintă 195.259 mii lei, adică aproape 40 de milioane de euro. Durata de execuţie a investiţiei este prevăzută la 18 luni.

Pod nou de cale ferată între Onești și Târgu Ocna

Ultimul proiect ce va fi discutat joi la Palatul Victoria se referă la ”Lucrări de reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată – etapa II Lot SRCF Galați”, Lotul 4, Secțiunea 1- pod km 38+530 de pe linia Adjud-Siculeni, între stațiile Onești și Târgu Ocna, tot pe secția 501.

Soluţia adoptată constă în realizarea unui pod nou pentru cale simplă în aval de podul existent, pe o variantă locală de traseu. Podul va avea infrastructuri fundate indirect și suprastructuri cu cuvă de piatră spartă. Noul pod se va amplasa aval de cel existent la o distanță de 11,60 m. S-au prevăzut lucrări necesare de terasamente și suprastructură pentru aducerea liniei pe amplasamentul impus de noile conditii ale structurii de pod. Linia de cale ferată trebuie racordată la traseul existent, prin modificări atât în plan orizontal, cât și în plan vertical.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 110.854 mii lei, adică peste 22 de milioane de euro. Din aceasta, lucrările propriu-zise de construcții montaj (inclusiv TVA) reprezintă 95.325 mii lei, echivalentul a aproximativ 19 milioane de euro. Durata de execuţie a investiţiei a fost stabilită la 11 luni.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole