joi, noiembrie 7, 2024
spot_img

Trei oferte pentru construirea metroului Gara de Nord – Gara Progresul

Primăria Sectorului 4 a primit trei oferte pentru construirea metroului Gara de Nord – Gara Progresul, numele acestor asocieri nefiind făcut public de către Primăria menționată.
Trei asocieri formate dintr-un număr total de 56 de societăți comerciale au depus ofertele tehnice și financiare pentru construcția magistralei de metrou M4, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul, potrivit primarului Daniel Băluță.

Construirea metroului Gara de Nord – Gara Progresul

Documentația, care a avut termen-limită de depunere astăzi, ora 15.00, va fi analizată în perioada ce urmează, iar până la finalul acestui an, vor fi desemnați câștigătorii.
Lucrările efective, în valoare de aproximativ 2,5 miliarde de euro, bani europeni nerambursabili accesați prin „Programul Transport” al Uniunii Europene 2021-2027, sunt programate să înceapă în cursul anului 2025 și vor fi finalizate în cel mult 5 ani.

În vara acestui an Club Feroviar a informat că licitația a fost suspendată. Pe 26 aprilie, Primăria Sectorului 4 anunța, în calitate de lider de asociere, lansarea licitației pentru extinderea Magistralei 4 de metrou. Licitația a fost contestată și apoi suspendată până la soluționarea contestației depuse de spaniolii de la FCC Construccion. ”Deşi procedura de achiziţie este una dintre cele mai mari şi valoroase organizate vreodată în România, modalitatea neclară, incompletă şi nelegală în care Autoritatea Contractantă a înţeles să răspundă la cele 603 de solicitări de clarificare pentru Lotul 1 impune restabilirea echilibrului părţilor prin intermediul prezentei contestaţii, autoritatea răspunzând la numeroase solicitări de clarificare în sensul că aspectele vor fi lămurite şi discutate în faza de execuţie a contractului, la elaborarea proiectului tehnic, doar cu ofertantul declarat câştigător, deşi aceste informaţii sunt absolut necesare ofertanţilor atât pentru elaborarea ofertelor, cât şi autorităţii pentru compararea şi departajarea acestora, fiind o componentă a principiilor transparenţei, tratamentului egal şi nediscriminării”, se arăta în contestația depusă pe SEAP.

Tot aici se arată că, prin răspunsul la clarificări, Autoritatea Contractantă (adică Primăria Sectorului 4) transmitea în mod nedorit în sarcina antreprenorului o serie de riscuri care, potrivit HG nr. 1/ 24318, sunt în sarcina beneficiarului, ”aspect ce reprezintă o modificare nelegală şi abuzivă a condiţiilor contractuale stabilite în mod imperativ de legiuitor sub sancţiunea nulităţii şi o încălcare a principiului asumării răspunderii, afectând astfel legalitatea procedurii şi balanţa contractuală”.

Consultanța licitată în septembrie

În septembrie, Primăria Sector 4 a scos la licitație și consultanța pentru realizarea metroului Gara de Nord – Gara Progresul, în pofida faptului că licitația aferentă execuției și proiectării era blocată.

Obiectul contractului este prestarea de servicii de supervizare/coordonare SSM, atât în timpul perioadei de proiectare şi execuţie a lucrărilor, cât şi supervizarea pe parcursul perioadei de garanţie a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile şi pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează şi execută lucrările în conformitate cu obligaţiile contractuale, în special în ceea ce priveşte durata, cantitatea, calitatea şi costul proiectării şi a lucrărilor pentru obiectivul de investiţie Extinderea rețelei de metrou Magistrala 4 de metrou, secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul. Valoarea totală estimată pentru consultanță este de 289,09 milioane de lei.

IN THE SPOTLIGHT

Tehnologie și inovație – Soluții eficiente de întreținere a flotei pentru operatorii de material rulant

Industria feroviară evoluează constant, iar întreținerea și curățarea flotelor devin esențiale pentru menținerea performanțelor operaționale. Flotele moderne de material rulant care transportă zilnic milioane...

Ultimele Articole