Construirea metroului Gara de Nord – Gara Progresul
În vara acestui an Club Feroviar a informat că licitația a fost suspendată. Pe 26 aprilie, Primăria Sectorului 4 anunța, în calitate de lider de asociere, lansarea licitației pentru extinderea Magistralei 4 de metrou. Licitația a fost contestată și apoi suspendată până la soluționarea contestației depuse de spaniolii de la FCC Construccion. ”Deşi procedura de achiziţie este una dintre cele mai mari şi valoroase organizate vreodată în România, modalitatea neclară, incompletă şi nelegală în care Autoritatea Contractantă a înţeles să răspundă la cele 603 de solicitări de clarificare pentru Lotul 1 impune restabilirea echilibrului părţilor prin intermediul prezentei contestaţii, autoritatea răspunzând la numeroase solicitări de clarificare în sensul că aspectele vor fi lămurite şi discutate în faza de execuţie a contractului, la elaborarea proiectului tehnic, doar cu ofertantul declarat câştigător, deşi aceste informaţii sunt absolut necesare ofertanţilor atât pentru elaborarea ofertelor, cât şi autorităţii pentru compararea şi departajarea acestora, fiind o componentă a principiilor transparenţei, tratamentului egal şi nediscriminării”, se arăta în contestația depusă pe SEAP.
Tot aici se arată că, prin răspunsul la clarificări, Autoritatea Contractantă (adică Primăria Sectorului 4) transmitea în mod nedorit în sarcina antreprenorului o serie de riscuri care, potrivit HG nr. 1/ 24318, sunt în sarcina beneficiarului, ”aspect ce reprezintă o modificare nelegală şi abuzivă a condiţiilor contractuale stabilite în mod imperativ de legiuitor sub sancţiunea nulităţii şi o încălcare a principiului asumării răspunderii, afectând astfel legalitatea procedurii şi balanţa contractuală”.
Consultanța licitată în septembrie
În septembrie, Primăria Sector 4 a scos la licitație și consultanța pentru realizarea metroului Gara de Nord – Gara Progresul, în pofida faptului că licitația aferentă execuției și proiectării era blocată.
Obiectul contractului este prestarea de servicii de supervizare/coordonare SSM, atât în timpul perioadei de proiectare şi execuţie a lucrărilor, cât şi supervizarea pe parcursul perioadei de garanţie a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile şi pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează şi execută lucrările în conformitate cu obligaţiile contractuale, în special în ceea ce priveşte durata, cantitatea, calitatea şi costul proiectării şi a lucrărilor pentru obiectivul de investiţie Extinderea rețelei de metrou Magistrala 4 de metrou, secțiunea Gara de Nord – Gara Progresul. Valoarea totală estimată pentru consultanță este de 289,09 milioane de lei.