Autoritatea pentru Reformă Feroviară a primit patru oferte pentru două contracte de servicii publice, puse în derulare cu ajutorul a 25 de trenuri electrice Alstom.
ARF a primit patru oferte depuse în cadrul licitatiilor pentru atribuirea contractelor de servicii publice CSP-L2 si CSP-L3, potrivit precizărilor făcute vineri pe site-ul său de socializare.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, astăzi, 29 noiembrie 2024, ora 14.00, s-au depus ofertele, din partea operatorilor de transport feroviar, în cadrul procedurilor competitive pentru atribuirea a încă două contracte de servicii publice de transport feroviar de călători.
Astfel, în cadrul celor două proceduri, din cele trei proceduri pilot derulate de către ARF, au fost înregistrate drept oferte: pentru CSP-L2: CFR CĂLĂTORI S.A. și INTERREGIONAL CĂLĂTORI S.R.L., iar pentru CSP-L3 CFR CĂLĂTORI S.A. și TRANSFEROVIAR CĂLĂTORI S.R.L.
25 de rame puse la bătaie
Pachetele de servicii publice incluse în cele doua licitații vor fi implementate cu ajutorul celor 25 de rame electrice Alstom Coradia Stream (RE-IR1) puse la dispoziție de ARF, parte din cele 37 trenuri contractate de Autoritate de la Alstom Ferroviaria SpA, cu sprijinul fondurilor europene nerambursabile.
Aceste contracte au prevăzută o valabilitate de maximum 48 de luni și, respectiv, 50 de luni, și vizează următoarele rute de circulație:
- 4 rute de serviciu public (prestate cu 13 rame RE-IR1), respectiv: București Nord – Brașov – Cluj Napoca, București Nord – Brașov, Brașov – Deda – Cluj Napoca, Cluj Napoca – Deva – Timișoara Nord;
- 4 rute de serviciu public (prestate cu 12 rame RE-IR1), respectiv: București Nord – Suceava, București Nord – Iași, București Nord – Galați, Iași – Cluj Napoca.
Utilizarea trenurilor – în cadrul unor contracte de servicii publice atribuite competitiv – face parte din strategia națională de asigurare a tranziției, de la o piață a contractelor atribuite exclusiv direct la unele atribuite exclusiv prin licitații, astfel încât calitatea serviciilor de transport să crească, precum și eficiența acestora în contextul reducerii nevoii de compensare, susține ARF.
Rama electrică livrată de către Alstom este formată din șase vagoane, oferind o capacitate de 351 de locuri. Prin construcție, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/oră. Mentenanța ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom.