spot_img
miercuri, iulie 6, 2022
spot_img

GALERIE FOTO Reparațiile la trecerea la nivel Drajna Nouă de pe M800, pe ultima sută de metri

Reparațiile la trecerea la nivel Drajna Nouă de pe Magistrala 800 București-Constanța au intrat în etapa finală de execuție.

Lucrările de reparații la trecerea la nivel cu calea ferată (TN), de la km 111 + 177, localitatea Drajna Nouă, sunt în plină desfășurare, însă din cauza condițiilor meteo, termenul pentru redeschiderea traficului rutier a fost decalat de constructor pentru a doua parte a zilei de 7 iunie, față de termenul inițial – 6 iunie, a anunțat vineri Compania Națională de Căi Ferate CFR SA pe pagina sa de Facebook.

Lucrările de reparații constau în montarea de dale strail și refacerea sistemului rutier, în vederea creșterii gradului de siguranţă a circulației rutiere și feroviare. Amenajarea trecerii la nivel cu calea ferată se realizează cu dale noi din cauciuc, iar de o parte și de alta a căii ferate, la marginea drumului, se montează parapete metalice de ghidare a vehiculelor, în zona trecerii la nivel.

Restricții în traficul feroviar, cât durează   reparațiile la trecerea la nivel Drajna Nouă

În perioada de execuție a lucrărilor la trecerea la nivel cu calea ferată de la km CF 111+177, traficul feroviar se realizează alternativ pe câte un fir de circulație, iar traficul rutier se desfășoară alternativ pe o singură bandă de mers.

Șoferii sunt rugați să respecte în timpul zilei, în intervalul orar 07.00 – 20.00, traseul semnalizat cu piloți de dirijare, dotați cu stații de emisie recepție, iar în timpul nopții, în intervalul orar 20.00-07.00, dirijarea circulației se face pe baza semafoarelor electrice.

Etape de execuție

◘ detensionarea șinelor sudate și crearea rosturilor de dilatație

◘ demontarea suprastructurii c.f.

◘ execuția lucrărilor de săpătură pentru refacerea substratului căii de 30 cm și a stratului de formă, de 40 cm

◘ nivelarea și compactarea terenului de bază cu asigurarea pantelor transversal de 5%

◘ așternerea geotextilului de separație pe toată lațimea decapată

◘ refacerea substratului căii dintr-un amestec de materiale granulare, sortate și concasate (PSS)

◘ realizarea prismei căii

◘ montarea suprastructurii căii

◘ profilarea prismei de piatră spartă

◘ refacerea continuității căii fără joante prin sudarea cap la cap a șinelor prin procedeul aluminotermic

◘ asigurarea declivitații optime CF pe o lungime de cca. 40 m înainte și după trecerea la nivel

◘ montarea dalelor elastice.

Valoarea contractului este de 1,46 milioane de lei, iar lucrările sunt executate de SC Europanprod SA. (A.B.)

Ultimele Articole