duminică, aprilie 14, 2024
spot_img

O trecere la nivel din Lehliu va intra în reparații, pentru ridicarea restricției de viteză

O trecere la nivel din Lehliu, de pe Magistrala 800 București-Constanța, va intra în reparații, pentru ridicarea restricției de viteză de 100 km/oră.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Lucrări de reparație pentru ridicare restricții de viteză pe linii curente și directe – trecere la nivel stația Lehliu, km 69+518”. Valoarea totală estimată a contractului este de 906.795,77 lei, echivalentul a peste 180.000 de euro.

Trecerea la nivel respectivă este amplasată în stația CF Lehliu, km 69+518, la intersecția secției de circulație 800 București-Constanța cu DN 3 București-Călărași, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Constanţa, Secția L4 Slobozia. Trecerea la nivel a fost reabilitată în anul 2010 și până în prezent au fost executate doar lucrări de întreținere curentă, cu readucerea căii ferate în toleranțele geometrice de exploatare, fără înlocuirea dalelor elastice. Linia de cale ferată 800 este cale dublă, electrificată, prevăzută cu șină tip 60, traverse din beton armat tip T00W60, prinderi elastic tip W14, cale fără joante și instalație de semnalizare cu bariere automate tip BAT.

Trecerea la nivel intersectează liniile II și III directe ale stației Lehliu, între aparatele de cale nr. 3 și 5 (pe linia II directă) și aparatele de cale nr. 1 și 9 (pe linia III directă). În zona trecerii la nivel liniile sunt în aliniament și palier. Trecerea la nivel dispune de porți de gabarit pentru protecția liniei de contact. Trecerea la nivel nu dispune de un sistem adecvat de evacuare a apelor, neexistând o continuitate în cuprinsul trecerii la nivel a șanțurilor din beton monolit, de scurgere a apelor pluviale din zonele adiacente. Stagnarea apei în cale în zona trecerii la nivel a necesitat lucrări repetate de întreținere curentă și a condus în timp la producerea de deformații ale căii ferate în profilul în lung, fapt ce a impus ca măsură de siguranță restricționarea vitezei de circulație feroviare la 100 km/oră.

Trecere la nivel din Lehliu, deteriorată de traficul greu

Intensitatea crescută a traficului rutier cu valori ridicate ale tonajului, care se derulează prin trecerea la nivel de la km 69+518, a generat deteriorarea pronunțată a sistemului rutier (dale elastice), precum și apariţia în timp a unor denivelări accentuate în profilul în lung al căii ferate pe zona trecerii la nivel, fapt care impune efectuarea unor lucrări de rectificare a nivelului căii ferate prin buraj mecanizat. Drumul Național 3 asigură legătura rutieră între municipiile București și Călărași. Traficul pe această cale rutieră este trafic greu, de intensitate ridicată. Întrucât modificarea nivelului căii ferate generează modificarea nivelului dalelor prefabricate din alcătuirea trecerii la nivel, apare necesitatea refacerii racordărilor dintre acestea şi calea rutieră, respectiv refacerea covorului asfaltic pe porţiunile de racordare. Scopul lucrării de reparație în zona trecerii la nivel de la km 69+518 îl reprezintă realizarea unui sistem de drenare și evacuare a apelor pluviale pe lățimea drumului rutier, de ambele părți ale căii ferate, înlocuirea dalelor elastice existente cu dale elastice noi, pe întreaga suprafață a trecerii la nivel, remedierea denivelărilor căii ferate, în scopul eliminării restricției de viteză existente de 100 km/oră și reluarea circulației trenurilor, după lucrare, cu viteza proiectată de 160 km/oră.

Durata de execuţie este de maximum 60 de zile calendaristice de la data prevăzută în ordinul de începere a lucrărilor, dar nu mai târziu de 1 Decembrie 2023.

Ofertele trebuie depuse până pe 22 iunie 2023, ora 15:00, și trebuie să rămână valabile până pe 22 octombrie 2023.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole