duminică, aprilie 20, 2025

EXCLUSIV Traseul trenului AUR. George Simion: ”Ne-au jupuit cei de la CFR”

Club Feroviar vă prezintă în exclusivitate traseul trenului AUR, denumit Trenul Unirii, care va pleca în această noapte din București spre Alba Iulia. Liderul partidului, George Simion, spune că închirierea trenului a costat mult și că a fost ”jupuit” de responsabilii CFR Călători.

Rezultate alegeri parlamentare 2020

UPDATE. Trenul a ajuns la Alba Iulia cu 13 minute întârziere.

Întrebat la Antena 3, joi după-amiază, de ce a ales ca susținătorii partidului său să meargă cu trenul la Alba Iulia de 1 Decembrie, Ziua Națională a României, George Simion a răspuns: ”Mergem cu trenul pentru că ne-am săturat să dăm bani pe combustibilul de la austrieci”, cu referire evidentă la OMV Petrom. El a explicat că în fiecare an mii de români vin cu trenul la Alba Iulia și că ”vrem să reedităm acest drum”.

El a fost apoi întrebat cât a costat închirierea trenului de la CFR Călători. ”Aproape 170.000 de lei (suma exactă, de 169 991,50 lei, fusese comunicată Club Feroviar de Simion cu o zi înainte, după ce operatorul feroviar de stat a preferat să păstreze secretul – n.red.). Mult a costat. Ne-au jupuit cei de la CFR. Ne-au luat practic preț de clasa 1. Am plătit din subvenție (banii alocați de la buget partidelor parlamentare – n.red.)”, a spus George Simion.



Traseul trenului AUR, nr. 123330

Club Feroviar a consultat graficul de circulație al trenului AUR. Garnitura comandată de George Simion va pleca din București Nord ca tren special nr. 123330 joi noaptea la ora 23,50.

Trenul va opri în următoarele stații (prima este ora sosirii, a doua cea a plecării):

Predeal                         01,32-01-34

Brașov                         02,08-02,18

Augustin                      03,36-03,42

Racoș                           04,01-04,07

Beia                             04,57-05,07

Sighișoara                    06,02-06,09

Blaj                              06,53-07,03

Barabanț                      07,25-07,45

Alba Iulia                     07,50.

George Simion a declarat miercuri pentru Club Feroviar că se va urca în tren de la stația Blaj. După cum se poate vedea mai sus, liderul AUR nu trebuie să se grăbească, deoarece trenul special este programat să staționeze la Blaj zece minute. Asta dacă trenul va ajunge acolo conform graficului de circulație și nu va avea întârziere pe traseu, având în vedere că pe tronsonul Brașov-Sighișoara sunt în curs lucrări de modernizare. Plus că oricând se poate defecta locomotiva pe drum, așa cum s-a mai întâmplat de nenumărate ori în cazul trenurilor operatorului feroviar național.

Cinci vagoane seria 21-76

Tariful pentru o călătorie dus-întors București-Alba Iulia cu trenul comandat de George Simion este de 100 de lei de persoană, iar pentru copii și pensionari – doar 50 de lei.

Trenul va fi compus din locomotivă și cinci vagoane 21-76 seria 900, versiunea 2, cu câte 84 de locuri fiecare, descriere care corespunde vagoanelor seria 21-87 din parcul activ al SNTFC CFR Călători.

Durata călătoriei este una bună pentru rețeaua feroviară din România. Spre comparație, trenul IR 1835 al CFR Călători străbate distanța respectivă în 10 ore și 19 minute. Un timp de parcurs mai bun decât al trenului special îl scoate doar IC 531, care ajunge la destinație în 7 ore și 9 minute. La întoarcere, trenul va pleca din stația Alba Iulia la ora 18,00 și va ajunge la București undeva în jurul orei 1,30-2,00 dimineața.

Tarif aproape dublu perceput de CFR Călători

directorul general al CFR Călători Mersul Trenurilor 2023-2024 Mandatul lui Preoteasa pierderile CFR MarfăȘi prețul biletului, de 100 de lei dus-întors, este unul bun, ținând cont de faptul că un bilet doar dus București-Alba Iulia costă 109 lei la Interregio și 125 de lei la InterCity. Făcând calculul la numărul de 420 de locuri din cele cinci vagoane închiriate de AUR, rezultă că încasările partidului lui George Simion ar putea fi de 42.000 de lei, adică aproape 8.500 de euro.

Două surse independente din sistemul feroviar au declarat pentru Club Feroviar că închirierea unui astfel de tren costă undeva pe la 18.000 – 19.000 de euro. Numai că directorul general al operatorului feroviar de stat, Traian Preoteasa, l-a taxat pe George Simion cu 169.991,50 lei, echivalentul a 34.154 de euro.

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole