Ministerul Transporturilor și Mobilității Durabile din Spania (Mitma) a aprobat studiul informativ al noii linii de mare viteză Sevilla – Huelva, precum și dosarul său de informare și audiere publică, o etapă fundamentală pentru a putea demara procedurile de licitație a elaborării proiectului.
Conform studiului, noua linie de mare viteză de 95 km între Sevilla și Huelva este proiectată pentru viteze de până la 350 km/h și va avea o stație intermediară în La Palma del Condado. Este vorba despre o nouă platformă de mare viteză în ecartament internațional sau standard, independentă de linia existentă în ecartament iberic. Deși este proiectată exclusiv pentru traficul de călători, panta maximă de 1,5% deschide ușa trenurilor de marfă care pot utiliza linia.
Mitma a selectat opțiunea 2.1 pentru aliniamentul noii linii, operând în același timp unele modificări, printre care se numără prelungirea cu 1,11 km a două tuneluri de tip „cut-and-cover” și construirea unui viaduct de 100 de metri pentru a înlocui un canal colector care trece pe sub linie, un pârâu la Perales.
În plus, au fost încorporate structuri de trecere a faunei sălbatice, cu accent pe reducerea fragmentării habitatului, permițând permeabilitatea pentru faună și conectivitatea ecologică. Obiectivul este de a reduce impactul asupra mediului într-un coridor aflat în apropierea unor zone cu o mare valoare ecologică și biodiversitate.Linia de mare viteză Sevilia – Huelva va reduce timpul de călătorie între cele două orașe de la o oră și 30 de minute la numai 26 de minute și va îmbunătăți calitatea serviciilor feroviare, ceea ce va transfera traficul de la mașinile private la calea ferată. În plus față de îmbunătățirea conectivității orașului Huelva cu Sevilla, noua linie va îmbunătăți, de asemenea, mobilitatea orașului Huelva cu restul Spaniei, deoarece va fi integrată în rețeaua de mare viteză.
Noua linie va contribui, de asemenea, la promovarea unei mobilități mai durabile și mai sigure și la reducerea poluării și a congestionării.
Proiectul este implementat în cadrul Strategiei de mobilitate durabilă, sigură și conectată 2030, care vizează îmbunătățirea coeziunii sociale, creșterea economică și soluționarea problemelor reale de mobilitate. Modul de transport feroviar este aliniat la aceste obiective și contribuie la mobilitatea durabilă din punct de vedere social, economic și de mediu.