spot_img
marți, decembrie 7, 2021
spot_img

GFR lansează TRASA Expert, primul sistem digital pentru trasarea optimă a trenurilor de marfă

Divizia digitală a Grup Feroviar Român (GFR) a dezvoltat și implementat TRASA Expert, un sistem informatic menit să îmbunătățească proiectarea traselor ideale și capacitatea alocată trenurilor de marfă.

Trasa ideală (diagrama optimă pentru mersul unui tren) este proiectată pe baza calculelor și necesităților tehnologice, iar acuratețea acestor calcule este esențială pentru un transport de marfă eficient și predictibil.

TRASA ExpertTRASA Expert extinde beneficiile aplicației ETA Expert, care estimează în timp real momentul sosirii trenurilor la destinație, și poate fi un instrument util atât pentru operatorii de transport, cât și pentru CFR SA, administratorul infrastructurii feroviare și arhitectul graficului de circulație. „Am extins portofoliul de servicii digitale dezvoltate integral de GFR cu un instrument ce poate reinstaura autoritatea graficului de circulație, în condițiile în care transportul feroviar de marfă din România este astăzi, cel mai adesea, supus hazardului. GFR se dovedește din nou un partener de dialog deschis, care caută și propune soluții concrete ce au ca scop creșterea calității serviciilor pe care sistemul de transport feroviar le oferă societății. Suntem conștienți că acest salt calitativ nu poate fi realizat decât împreună (toți operatorii de transport și CFR), pe calea dialogului și punând ideile bune laolaltă în slujba aceluiași scop”, a declarat Amedeo Neculcea, director general adjunct al Grup Feroviar Român.

TRASA Expert, rodul inovării la GFR

TRASA Expert este un sistem complex de diagnoză ce utilizează informații despre circulația trenurilor din ultimii trei ani și oferă soluții generate prin matematică statistică, precum și reprezentări sintetice elocvente privind circulația programată, respectiv realizată a trenurilor.

În realizarea acestui sistem inovator, pe lângă inginerii Amedeo Neculcea și Nicolae Hurdubae, și-au adus contribuția alți ingineri din cadrul GFR și de la Institutul de Tehnică de Calcul, companie-membră a Grupului GRAMPET.

„Ca lider regional, GFR are rol cheie pentru poziționarea României în industria europeană de profil. Investim în inovație încă din 2005, căutând permanent soluții care să genereze un plus de performanță și competitivitate pentru toți operatorii. Speranța noastră este să ajungem să gândim în perspectivă și să lucrăm împreună, ca industrie națională, în lumina provocărilor, dar și a oportunităților ce se prefigurează la orizont pentru transportul feroviar de marfă”, spune Gruia Stoica, președintele și fondatorul Grupului GRAMPET – Grup Feroviar Român.

GFR a dezvoltat peste 20 de aplicații informatice

GFR dedică în mod constant resurse umane şi financiare pentru proiecte de inovaţie şi tehnologie, căutând să le ofere clienţilor săi o experienţă adaptată la cerințele pieței, prin platforme integrate și ușor de folosit.

Operatorul de transport feroviar a dezvoltat și implementat până în prezent peste 20 de aplicații informatice ce vizează simplificarea și eficientizarea activităților din plan operational și comercial, printre care Scrisoarea de Trăsură Electronică, care le oferă clienților acces la datele comerciale și tehnice privind vagoanele ce se încarcă și asistență la întocmirea contractelor de transport (2017) și Comenzi Feroviare (2012), ce asigură accesul web al clienților la procesul de comandare și asigurare a vagoanelor goale.

„Aplicația TRASA Expert va fi accesibilă utilizatorilor începând din 21 octombrie 2021 și sperăm că va fi o bornă importantă în declanșarea unui dialog util și fructuos cu administratorul infrastructurii, bazat pe calcule și abordări obiective, care au ca țintă îmbunătățirea graficului de circulație, respectiv a ofertei de servicii pe care o face sistemul de transport feroviar, în întregul său, societății”, a conchis Amedeo Neculcea.



Grupul GRAMPET, o poveste de succes

Înfiinţat în urmă cu 20 de ani, Grampet este astăzi cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi din Europa Centrala și de Sud-Est. Structura sa acoperă în mod strategic întregul lanţ de soluții și produse de transport feroviar, oferind clienţilor săi o experienţă integrată la cel mai înalt nivel de competență: servicii de transport feroviar de marfă, construcţii, reparaţii și modernizarea materialului rulant, producția de piese de schimb, închiriere de material rulant, transbordarea mărfurilor, servicii logistice, precum și soluţii inovatoare de IT pentru operatorii feroviari.

Compania sa fanion – Grup Feroviar Român (GFR) este cel mai mare operator privat feroviar din România, cu o cotă totală de piață de aproximativ 30% şi o poziţie strategică în industrii cheie precum petrol și gaze, construcții sau agricultură. Totodată, 20% din transporturile realizate de GFR sunt la nivel internațional. Operatorul are acorduri semnate cu celelalte companii-soră din grup, precum și cu operatorii feroviari de stat și privați din Ungaria, Bulgaria, Moldova, Serbia, Cehia, Slovacia, Croația, Polonia, Austria și Germania.

Prin intermediul fabricilor Reva Simeria, Electroputere VFU Paşcani, Reloc Craiova și Electroputere VFU Craiova, Grupul Grampet acoperă o cotă importantă din piața reparatorie de material rulant din România.

În paralel, grupul desfăşoară o activitate intensă de cercetare şi dezvoltare de soluţii tehnice menite să ofere clienţilor o experienţă transparentă şi în timp real a serviciilor la care au acces. Astfel, Grupul Grampet a lansat un portal e-client în premieră în România, care facilitează gestionarea relațiilor cu companiile client, de la postarea unei comenzi până la facturare.

Compania subsidiară Roserv Oil, care a preluat în vara anului 2020 platforma industrială a rafinăriei RAFO Onești, își concentrează activitatea pe dezvoltarea la nivel național de terminale logistice atât pe partea de containere, cât și pe cea de depozite pentru produse petroliere.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole