Tranzactia Siemens-Alstom ar putea fi incheiata in prima jumatate a anului

Dupa depunerea pachetului de masuri corective cu privire la fuziunea Siemens – Alstom (decembrie 2018), in cadrul unui comunicat de presa care prezinta rezultatele primelor noua luni ale anului financiar 2018/2019, Alstom a confirmat ca este posibil ca tranzactia sa fie incheiata in prima jumatate a acestui an. Tranzactia va fi supusa aprobarii de catre autoritatile anti-trust relevante.
Din decembrie, Alstom si Siemens au continuat dialogul cu Comisia Europeana si au adus imbunatatiri pachetului de masuri corective pentru a raspunde preocuparilor CE. Pachetul reprezinta propunerea partilor de abordare a preocuparilor Comisiei de a pastra valoarea industriala si economica a tranzactiei. Nu exista certitudinea ca acest pachet va fi suficient pentru a elimina preocuparile Comisiei. Cele doua companii asteapta decizia CE pe 18 februarie.
Va reamintim ca masurile propuse includ mai ales activitatile de semnalizare, dar si materialul rulant si reprezinta aprox. 4% din vanzarile entitatii combinate.
In iulie 2018, CE a anuntat deschiderea unei investigatii aprofundate cu privire la propunerea de achizitie a companiei Alstom de catre Siemens, in conformitate cu Regulamentul UE privind Fuziunile. Comisia si-a exprimat ingrijorarea ca aceasta fuziune ar putea reduce concurenta in furnizarea diferitelor tipuri de trenuri si sisteme de semnalizare.
Ca urmare a anuntului UE din octombrie, regulatorii antitrust ai UE au trimis o serie de obiectii cu privire la propunerea de fuziune a activitatilor feroviare Siemens – Alstom.
Conform investigatiei initiale, entitatea combinata va fi de aproape trei ori mai mare decat urmatorul cel mai apropiat rival. Comisia a pretins ca tranzactia ar reduce concurenta pe pietele unde entitatea combinata ar fi activa. Conform CE, tranzactia ar duce la cresterea preturilor, ar reduce alternativele si inovatia din cauza scaderii presiunii concurentiale in licitatiile de material rulant si semnalizare. „Acest lucru ar fi in detrimentul operatorilor de trenuri, administratorilor de infrastructura si, mai ales, al pasagerilor europeni care folosesc trenuri si metrouri zilnic”, a declarat CE in iulie.