vineri, aprilie 19, 2024
spot_img

TRANSURB S.A. Galați: Piața de muncă în domeniul transportului pe șină este într-un continuu regres

Mihai Cadioniu, Director General, Transurb S.A. Galați
Mihai Cadioniu, Director General, Transurb S.A. Galați

„Piața de muncă în domeniul transportului pe șină este într-un continuu regres, din cauza, în primul rând, a lipsei investițiilor în infrastructură feroviară”, consideră Mihai Cadioniu, director general al TRANSURB S.A. Galați, într-un interviu acordat CFiR.

CFiR a încercat să afle cum văd câteva companii piața muncii din domeniul feroviar și al transportului pe șină, cum au fost afectate ele de pandemie și cum au reușit să se adapteze noilor condiții. În acest articol vă prezentăm răspunsul companiei TRANSURB S.A. Galați la câteva intrebări despre aceste subiecte.

CFiR: Cum vedeți piața de muncă în domeniul transportului pe șină în contextul general – care sunt cele mai mari probleme cu care va confruntați, dar și care ar fi punctele de atracție pentru un candidat la un loc de muncă în acest domeniu?

Mihai Cadioniu: Piața de muncă în domeniul transportului pe șină este într-un continuu regres, din cauza, în primul rând, a lipsei investițiilor în infrastructura feroviară.

Piața transportului feroviar, care altădată era un pilon de bază al economiei naționale, acum are un caracter versatil, influențând negativ forță de muncă și investițiile în aceast domeniu. Lipsa școlii în această direcție a determinat dispariția specialiștilor și cadrelor expertizate tehnic atât pe zona de proiectare execuție, mentenanță cât și pe zona de exploatare.

ODATĂ cu tehnica învechită de care dispun societățile de profil, a dispărut și motivarea candidaților atrași de domeniu.

Tramvai TRANSURB S.A. Galați
Tramvaiul Transurb #1265 (GL 1265) marca Duewag-Holec provenit din Rotterdam (Olanda), Autor: Bogdan Popescu

CFiR: Cum a fost afectată activitatea societății dumneavoastră de pandemia de coronavirus, atât din punctul de vedere al volumului de muncă, cât și financiar și la nivelul resurselor umane?

Mihai Cadioniu: Pentru buna desfășurare a activității de transport public, pandemia a introdus odată cu ea anumite impuneri care nu au fost luate în calcul la proiectarea mijloacelor de transport.

Astfel, atât asigurarea zonei de siguranță pentru conducătorii mijloacelor de transport, cât și asigurarea distanțării dintre călători ne-au provocat să găsim soluții viabile pentru îndeplinirea acestor cerințe impuse prin comitetele de situații de urgență, constituite la nivelul UAT-urilor, soluții care au impus alocarea unor resurse finaciare, acestea neregăsind-se nici în prețul pe km decontat către autorități, nici în prețul biletelor, ci efectiv transformându-se în pierderi la nivelul societății.

Volumul de muncă a crescut odată cu creșterea numărului de mijloace de transport și cu dezinfecția la capetele de linie cât și pe timpul nopții, iar resursa umană a fost expusă în cea mai mare parte în zona de exploatare, chiar dacă, pentru toți cei din prima linie, am căutat să asigurăm toate echipamentele de protecție, impuse de existența pericolului de infectare cu virusul COVID19.

CFiR: Ce măsuri ați luat pentru a contracara efectele măsurilor impuse în contextul pandemiei?

Mihai Cadioniu: Măsurile imediate, pe care nu am întârziat să le implementăm, au fost: procurarea substanțelor dezinfectate, a echipamentelor de protecție pentru salariați, eliminarea pe cât posibil a interacțiunii pe timpul programului a acestora, purtarea măștilor de protecție, dezinfectarea permanentă a mâinilor, un circuit al documentelor adaptat situației pandemice, implementarea perioadelor de șomaj tehnic. Toate acestea măsuri au reprezentat pași care i-am făcut în evitarea îmbolnăvirilor.

CFiR: Ați solicitat și primit ajutor din partea autorităților și decidenților politici (ex. șomaj tehnic, subvenții, credite, șamd)? Dacă da, sub ce formă?

Mihai Cadioniu: Deși au fost lansate tot felul de informații în acest sens, resursa proprie a fost cea în care ne-am putut baza.

CFiR: În cât timp estimați că își va reveni la normal piața pe care vă desfășurați activitatea?

Mihai Cadioniu: Într-un mod realist nu cred că mai repede de 18 luni, din momentul în care pandemia nu își va mai face simțită prezența.

CFiR: În cât timp estimați că va reveni la normal activitatea societății dvs?

Mihai Cadioniu: Pericolul este mare pentru fiecare din noi. Este o estimare pe termen mediu, zic eu realistă, în condiții normale între 4-6 ani.

CFiR: Ce lucruri credeți că nu vor mai fi la fel că înainte de pandemie, din punct de vedere al modelului de business?

Mihai Cadioniu: Clar se va schimba modalitatea de proiectare a mijloacelor de transport, pentru a se implementa intenția clară de se elimina interacțiunea dintre persoane, se vor updata impuneri de acces în toate modurile de transport public.

Nimic nu va mai fi că înainte!


TRANSURB S.A. GalațiTransurb S.A. Galați – 125 de ani experiență în transportul public local de călători

Cu o istorie începută în anul 1895 când apare “Acte constitutif et statuts de la societé anonyme d’explotation des tramways de Galatz et de Roumanie” S.C. Transurb S.A. a luat fiinţă în anul 1998, ca urmare a reorganizării R.A.T.U. Galaţi.

Prima linie de tramvai a fost dată în folosinţă la 14 august 1900. Materialul rulant se compunea din 18 vagoane motor şi 18 remorci, iar după 1980 au fost extinse liniile de tramvai cu 33,8 km, cale simplă, din care peste 9 km au fost realizaţi în soluţie modernă, cu longrina din beton armat.

În prezent S.C. Transurb S.A., ca principal operator de transport din municipiul Galați, desfășoară o serie de activități menite să deservească o gamă cât mai largă de solicitări.

Principalele activități ale societății sunt:

  • transport public local de călători cu autobuze, midibuze, troleibuze și tramvaie;
  • transport special cu autobuze și tramvaie;
  • închirierea de mijloace de transport pentru curse ocazionale interne și externe;
  • oferirea spre vânzare a mijloacelor fixe scoase din funcțiune;
  • închirierea de stâlpi pentru afișarea de reclame publicitare;
  • închirierea de stâlpi pentru susținerea de cabluri telefonice, tv și fibră optică;
  • închirierea de mijloace de transport pentru amplasarea de reclame publicitare;
  • efectuarea de inspecții tehnice la mijloacele de transport din afara societății și din societate;
  • efectuarea de reparații pentru mijloacele de transport din societate.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole