spot_img
duminică, februarie 5, 2023
spot_img

Transportul containerizat dinspre China, șansă pentru calea ferată

Reprezentanții USER – Uniunea Societăților de Expediții din România și cei ai Rutei Internaționale de Transport Trans-Caspică (TITR), cunoscută sub numele de Coridorul Mijlociu (Middle Corridor), au semnat la Istanbul, Turcia, un acord de parteneriat cu rol important în dezvoltarea traficului containerizat între Asia Centrală și de Est și Europa.

Acordul are loc în contextul războiului care se desfășoară în Ucraina și care afectează comerțul și transportul dintre Asia și Europa, potrivit unui comunicat USER.

Ruta obișnuită din China către Europa trece prin Rusia, dar războiul a făcut acest lucru imposibil, întrucât Căile Ferate Ruse au intrat sub sancțiunile americane și europene, explică reprezentanții USER.

Middle Corridor a devenit o alternativă bună pentru viitorul apropiat

Ruta Internațională de Transport Trans-Caspică (TITR), cunoscută sub numele de Coridorul Mijlociu (Middle Corridor), este o cale ferată de transport containerizat de marfă, care leagă Republica Populară Chineză (RPC) și Uniunea Europeană prin Asia Centrală, Caucaz, Marea Neagră, Turcia și Europa de Est.

„În acest context, USER a considerat oportun un parteneriat cu Asociația TITR, pentru a veni în întâmpinarea membrilor săi implicați în transportul intermodal containerizat. În cadrul expoziției internaționale LOGITRANS ce a avut loc în Istanbul, în perioada 16 – 18 noiembrie 2022, președintele și secretarul general USER s-au întâlnit cu reprezentații TITR, pentru semnarea unui Acord de Parteneriat”, spune asociația. Acordul prevede:

  1. studiul posibilităților de organizare a transportului de mărfuri în tranzit (inclusiv transportul containerelor) prin porturile maritime ale Georgiei și României, urmând ruta TITR către Europa și în sens invers;
  2. căutarea și atragerea de trafic suplimentar de mărfuri pe Ruta Internațională de Transport Transcaspică, atât pe direcția porturilor maritime românești către țările europene, cât și pe sens invers;
  3. implementarea schimbului reciproc de date statistice privind traficul potențial de mărfuri, axat pe ruta TITR prin porturile românești;
  4. eforturi comune și crearea de condiții favorabile pentru linia regulată de alimentare între porturile din Georgia și România, precum și trecerea trenurilor de containere prin România către țările europene;
  5. facilitarea aplicării condițiilor tarifare preferențiale în porturile maritime și pe calea ferată română și mai departe către destinații pentru mărfuri și containere transportate pe Ruta Internațională de Transport Transcaspică;
  6.  asistență în trecerea nestingherită a mărfurilor și containerelor, precum și asigurarea continuității și eficienței transportului atât prin porturile maritime ale României și mai departe până la destinația din Europa, cât și de-a lungul rutei TITR în ansamblu.

Ultimele Articole