Ramele diesel model Alstom Coradia Lint au aparținut operatorului Abellio Rail NRW GmbH și au fost folosite pe mai multe linii regionale din regiunea germană Renania de Nord-Westfalia.
Dispun de 130 de locuri pe scaun într-o configurație cu podea parțial coborâtă și sunt echipate cu două motoare diesel de 315 kW, putând să circule cu o viteză maximă de 120 km/h. Sunt echipate cu aer condiționat, prize de 230V și sistem de informare a pasagerilor, potrivit site-ului metrouusor.com.
Tranzacția a fost confirmată pentru Club Feroviar de către surse în domeniu care au adăugat că vor intra cât de curând în exploatare la Transferoviar Călători.
Rame Alstom Coradia Lint fabricate în 2007
Automotoarele LINT ale Abellio NRW sunt fabricate în 3 serii:
– seria VT11: 3 exemplare, produse în 2007;
– seria VT12: 9 exemplare, produse în 2014, precum cel puțin unul din poză;
– seria VT13: 52 de exemplare, produse în 2018, o bună parte din acestea au ajuns la VIAS.
Automotoarele sosite pentru TFC sunt cele 3 din prima serie (fabricație 2007), însă au fost re-înmatriculate ca VT12 în urma unei modernizări de care au avut parte în Germania, prin care au fost aduse la același standard cu unitățile livrate în 2014. Aspectele modificate au ținut de design-ul și dispunerea interiorului (scaune din piele la clasa 1, sistem de informare cu monitoare LCD, iluminat LED, Wi-Fi pentru pasageri etc) și anumite elemente din posturile de conducere.
Operatorul Abellio a intrat în restructurare, proces în care și-a vândut o parte a materialului rulant.
FOTO: Raul Luca/flickr