joi, aprilie 18, 2024
spot_img

FOTO Primarul Ilie Bolojan prezintă cum ar fi trebuit să arate tramvaiele din București

Primarul din Oradea, Ilie Bolojan, a publicat două fotografii din care putem vedea cum ar fi trebuit să arate tramvaiele din București.

Este vorba de tramvaiele produse de Astra Vagoane Călători Arad care vor circula, din 2020, prin Oradea, aflate încă în construcţie. Aşa cum a anunţat municipalitatea, noile tramvaie vor fi vopsite în culorile oraşului, roşu şi albastru.

„Noile tramvaie care vor circula în Oradea de anul viitor încep să prindă formă în halele fabricii Astra de la Arad. La începutul lunii martie urmează să fie livrate primele două tramvaie, iar pe parcursul anului, precum şi în anul 2021, vor fi livrate şi celelalte 18, în aşa fel încât în final să avem 20 de tramvaie noi în funcţiune”, a transmis edilul pe pagina sa de Facebook.

Cele 20 de tramvaie Astra Arad vor avea o capacitate de 160 de călători fiecare, vor fi dotate cu recuperator de energie la frânare, aer condiţionat, instalaţie de încălzire şi rampă pentru persoanele cu dizabilităţi. Municipalitatea are în derulare cinci proiecte europene, care vizează îmbunătăţirea serviciilor prestate de OTL, în valoare de peste 50 milioane de euro, plus TVA.

Proiectele prevăd, printre altele, achiziţia celor 20 de tramvaie (148 milioane de lei), construirea noii linii de tramvai Aradului – Cantemir (49,3 milioane de lei), achiziţia a 15 autobuze hibrid (22,8 milioane de lei), achiziţia a şapte autobuze, din care şase de tip diesel cu Euro 6, un autobuz hibrid (558.000 de lei) şi construirea unei staţii de redresare în zona blocului Cicero (3,3 milioane de lei).

Licitația pentru tramvaiele din București, desființată de CNSC

În ceea ce privește licitația pentru tramvaie din Capitală, comisia de licitație se pregătea să atribuie achiziția turcilor de la Durmazlar, însă planurile Municipalității au fost date peste cap de Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.

Cea mai dură concluzie cuprinsă în decizia CNSC este cea prin care membrii Consiliului spun, negru pe alb, că oferta firmei turcești Durmazlar trebuia respinsă încă de la bun început și nu ar fi trebuit să participe la licitație. Este vorba de faptul că Durmazlar nu a inclus în dosarul cu care s-a prezentat la licitație graficul de livrare a tramvaielor, iar acest document a fost depus ulterior, la clarificări. ”Într-adevăr, legislația permite completarea ofertei cu informații formale sau de confirmare, însă prezentarea graficului de livrare și a angajamentului ferm nu poate fi considerată o astfel de completare, cu tât mai mult cu cât, pe baza informațiilor primite, în cazul de față, oferta Durmazlar Makina Sanayi Ve Ticaret AȘ a obținut un punctaj mai mare care a condus la ocuparea primei poziții în clasament”, se arată în documentul obținut de Club Feroviar.

Concluziile specialiștilor de la CNSC la adresa comisiei de licitație de la Primăria Capitalei continuă și mai tranșant: ”(…) completarea, prin intermediul clarificărilor, a unui factor de evaluare punctat cu 8 puncte și care a avantajat în mod evident ofertanta câștigătoare, determinând modificarea clasamentului, este de neacceptat, singura măsură care putea fi aplicată fiind cea a respingerii ofertei (sublin. ns.), care este o măsură proporțională. Regimul factorilor de evaluare este unul strict, tocmai datorită importanței lor în stabilirea ofertei câștigătoare, astfel că nu pot fi permise derogări care au ca efect denaturarea rezultatului procedurii”.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole