Adrian Criț: STB ar putea fi nevoită să cumpere tramvaiele de la Electroputere VFU Pașcani

14 aprilie 2021

Societatea de Transport București ar putea cumpăra în  cele din urmă tramvaiele de la Electroputere VFU Pașcani, societate care a câștigat licitația, dar atribuirea a fost anulată la finele anului trecut. Anunțul a fost făcut, în cadrul unui interviu acordat Agerpres, de directorul general al STB, Adrian Criț. El a vorbit și despre utilizarea terminalelor multimodale, dar și despre circulația autobuzelor pe linia de tramvai.

Adrian Bărbulescu

tramvaiele de la Electroputere VFU Pașcani

”În momentul de faţă nu s-a semnat contractul cu societatea căreia i s-a atribuit, luând în considerare diferite probleme de natură tehnică. Nu aş vrea să intru prea mult în acest aspect în condiţiile în care se află pe rolul judecătoriei partea de finanţare, neputând fi asigurată de către municipalitate. Eu pot să evidenţiez doar faptul că ar fi fost de dorit ca acele tramvaie să fi fost achiziţionate tot pe fonduri europene. În rest, vizavi de necesitate, Bucureştiul are nevoie de 400 de tramvaie şi are un parc circulant de 297 de tramvaie, cu probleme de calitate, cu probleme de vizibilitate, de accesibilitate, de poluare fonică, şi aici din păcate nu este cauzată doar de materialul rulant, ci şi de infrastructură”, a spus Adrian Criț.

Ar putea fi cumpărate și tramvaiele de la Electroputere VFU Pașcani, și cele de la Astra Vagoane Călători

În cadrul interviului, directorul general al STB s-a referit și la achiziționarea de către Municipalitate a celor 100 de tramvaie de la Astra Vagoane Călători, dar și la cumpărarea de către STB a 40 de tramvaie de la Electroputere VFU Pașcani.

”În condiţiile în care municipalitatea semnează contractul de achiziţie pentru cele 100 de tramvaie (cele de la Astra Vagoane Călători – n.red.), este obligaţie prin POR să modernizeze 24 de kilometri de cale dublă de tramvai. Dacă luăm în considerare şi faptul că s-ar putea să fim nevoiţi să achiziţionăm tramvaiele de la VFU Paşcani, pentru că în prima instanţă STB a pierdut, cred că o să ne aflăm într-o situaţie şi mai gravă decât acum. Datoriile curente de 1,2 miliarde de lei la ANAF şi la furnizori ne obligă să luăm măsuri dure vizavi de eficientizare. De asemenea, trebuie să prioritizăm şi partea de reparaţii, componente, parc auto, să vedem ce scoatem, ce nu scoatem, să folosim transportul ecologic în detrimentul celui care poluează mai mult”, a precizat Adrian Criț.



Contractul pentru tramvaiele de la Electroputere VFU Pașcani, anulat pe 31 decembrie

licitația de tramvaie de 18 m tramvai nou în BucureștiPe 31 iulie 2020, Electroputere VFU asociată cu Reloc SA a câștigat licitația de furnizare a 40 de tramvaie, cu posibilitatea de achiziție a încă 60 de tramvaie de 18 metri, organizată de STB SA.

Însă pe 31 decembrie 2020, când toată lumea se pregătea de revelion, s-a dat o lovitură de teatru: licitația a fost anulată. Decizia de anulare a licitației, luată în ultima zi a anului trecut, la ora 16,30, a fost ținută la secret atât de Primărie, cât și de conducerea STB, ea fiind dezvăluită de Club Feroviar.

Apoi, la finele lunii februarie 2021, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis contestația depusă de Electroputere VFU Pașcani și a dispus reluarea procedurii. ”Admite contestația și dispune remedierea” – aceasta este concluzia Deciziei nr. 359 pronunțată de Completul C5 al CNSC vineri, 19 februarie 2021, în Dosarul nr. 75, în care contestatar este Electroputere VFU Pașcani, iar autoritatea contractantă – Societatea de Transport București. Mai pe românește, continuarea procedurii înseamnă semnarea contractului pentru tramvaiele de la Electroputere VFU Pașcani.

CITEȘTE și Se reia licitația pentru tramvaie a STB. Electroputere VFU Pașcani a câștigat la CNSC



Adrian Criț vrea să pună accentul pe utilizarea terminalelor multimodale

Terminalul multimodal Pantelimon este aproape de finalizare

Directorul STB ar vrea să limiteze accesul în centrul orașului al autobuzelor care vin din județul Ilfov și să le limiteze traseele până la terminalele multimodale de la marginea orașului.

”Probabil şi AMTB va lua decizii vizavi de anumite trasee care sunt gestionate de către operatorii din Ilfov sau chiar de către STB, astfel încât tranzitul să fie efectuat prin terminale multimodale. Ceea ce se întâmplă în momentul de faţă prin faptul că anumite companii de transport intră în Bucureşti 10 – 15 kilometri, traversează Bucureştiul pe anumite trasee, nu e un lucru benefic vizavi de supraaglomerarea traficului şi vizavi de amortizarea investiţiilor efectuate de municipalitate. Vorbim de terminalul multimodal de la Străuleşti, care e pustiu în momentul de faţă, vorbim de ceea ce se construieşte în Pantelimon şi care va fi pus în exploatare în următoarele două-trei luni şi, de asemenea, trebuie să luăm nişte măsuri şi acolo. Vorbim de traseele care intră din Voluntari până la piaţa Obor. Trebuie să luăm nişte decizii astfel încât să degrevăm municipalitatea şi CJ Ilfov de cheltuielile suplimentare”, a spus el.

CITEȘTE și Primarul Nicușor Dan a anunțat noul termen pentru Terminalul Granitul

Circulația autobuzelor pe liniile de tramvai, analizată

circulația autobuzelor pe linia de tramvai autobuzele pe linia de tramvai autobuzele pe linia de tramvaiAdrian Criț s-a referit și la circulația autobuzelor pe liniile de tramvai separate cu garduri: ”S-a mai luat o măsură suplimentară, e adevărat forţată la un moment dat, chiar în ziua grevei (protestul de la metrou n.red.), în care am reintrodus pe anumite linii tot pentru a fluidiza traficul: autobuze pe linia de tramvai. Cunoaştem avantajele vizavi de accesibilitate, faptul că transferul se poate face rapid între autobuz şi tramvai. De asemenea, analizăm cum putem reduce riscurile la ceea ce s-a întâmplat în urmă cu un an atunci când a venit prima zăpadă pe de o parte, iar pe de altă parte vara poate crea probleme vizavi de componenta elastică care se află pe lângă linia de tramvai. Eu zic că am identificat soluţiile, astfel încât ceea am considerat că e oportun la momentul de acum două săptămâni să devină o soluţie definitivă pe termen lung”.

CITEȘTE și FOTO S-a lipit mastic pe roțile autobuzelor care circulă pe linia de tramvai. Primăria dă cu nisip