vineri, februarie 21, 2025
spot_img

Apare concurența între operatorii de tramvaie la Paris. Ambii operatori sunt însă de stat

Regiunea Île-de-France (Capitala Franței și suburbiile sale) vrea să spargă monopolul transportului urban pe șină și să creeze concurență între operatorii de tramvaie la Paris. Și noul operator este însă tot de stat.

tramvaie la Paris

Oficialii regiunii vor ca societatea Keolis să opereze viitoarea linie de tramvai T9, care va lega Parisul de centrul orașului Orly (Val-de-Marne). Această propunere va fi pe ordinea de zi a ședinței din 2 iulie a Consiliului Île-de-France Mobilitate.

În curând RATP (Regia Autonomă de Transport Paris) se va confrunta pentru prima oară cu concurența în Île-de-France pe linia de tramvai urban între Paris și suburbia sa. În cadrul procedurii lansate anul trecut, Keolis (care face parte din Grupul SNCF, deținut de statul francez) este desemnat pentru exploatarea viitorului tramvai T9, informează BFMTV.

Contractul de delegare a serviciului public pe care regiunea pariziană prevede să-l încredințeze Keolis include și exploatarea unei rețele de autobuze ce constă în șase linii care vor servi mai multe comune (printre care Athis-Mons, Choisy le Roi, Orly și Villeneuve-le-Roi) care vor fi în corespondență cu viitorul T9.

Tramvaie la Paris, altele decât cele ale RATP

”Contractul de delegare a serviciului public va începe la sfârșitul lui 2019 și se va încheia la finele lui 2024. Stabilirea acestei delegări va fi propusă în Consiliul Île-de-France Mobilitate în ședința sa din 2 iulie 2019”, explică oficialii regiunii.

Linia T9, acum în construcție, va lega Parisul (Porte de Choisy) de centrul orașului Orly, pe o lungime de 10 km, punerea sa în funcțiune fiind prevăzută pentru începutul lui 2021. Această deschidere către concurență este posibilă pentru că este vorba de o nouă linie de transport public, aflată în stadiul de construcție. RATP ăși menține pentru moment monopolul exploatării rețelei sale de transport existente (autobuz, metrou – RER și tramvai). Aceasta va fi deschisă foarte progresiv concurenței prin procedura apelului de oferte, potrivit unui calendar care va începe cu liniile de autobuz în 2024, liniile de tramvai (2029) și, într-un final, metroul și RER (2039).

În Île-de-France, două linii de tramvai nu sunt exploatate de RATP: T4 (lungă de 7,9 km) și T11 Express, dar aici este vorba de companii care utilizează rețeaua SNCF. Prima este exploatată de SNCF iar cea de-a doua de o filială a SNCF, Keolis (via Transkeo).

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole