Două linii de tramvai revin pe Șoseaua Pantelimon, după finalizarea Terminalului Multimodal Granitul, care are acum un nou termen.
Acesta, care include bucla de întoarcere a tramvaielor și o parcare de tip park&ride de 500 de locuri, ar urma să fie deschisă luna viitoare, arată Primăria Municipiului București, într-un răspuns pentru Radio România Actualități.
Contractul pentru realizarea nodului intermodal de la Pantelimon – Granitul are o valoare de 100 milioane de lei, lucrările au început în august 2019, iar Municipalitatea a acordat o extensie de 153 de zile antreprenorului, fără costuri suplimentare. Pe de altă parte, PMB spune că, având conturile blocate, doar o parte din lucrări a fost decontată. Proiectul cuprinde: parcaj suprateran pe două niveluri plus terasă pentru 495 de autoturisme, terminal STB tramvai și microbuze extraurbane (stadiu de realizare total: 23%; pentru liniile de tramvai 94%).
Sorin Oprescu promitea că lucrările vor fi gata în 2014
Inițial, termenul de finalizare a lucrării era anul 2014, după cum promitea primarul general de la acea vreme, Sorin Oprescu.
Din 2017, de când a fost reluată circulația tramvaielor pe Șoseaua Pantelimon, aici sunt folosite doar tramvaie cu dublă cabină, iar la Granitul (Cora Pantelimon) vatmanul se mută dintr-un capăt în altul al vehiculului. Tramvaiele cu dublă comandă au fost retrase atunci de pe linia 5, unde circulau tocmai pentru că nici la capătul de linie de la Aeroportul Băneasa nu există buclă de întoarcere.
Lucrările sunt executate de un consorțiu format din TIAB SA, Tehnologica Radion și VIA proiect, pe baza unui nou contract semnat cu Primăria Capitalei la finele lunii iulie 2019, în valoare de 21 milioane de euro. Contractul pentru parcarea de la Cora Pantelimon și bucla de întoarcere a tramvaielor a fost semnat cu exact aceeași asociere care ar fi trebuit să finalizeze lucrările pe 10 august 2014, conform panoului de identificare a investiției care era prezent pe șantier. Între timp însă, el a fost înlocuit cu un nou panou, care menționează noul termen de finalizare a lucrărilor.
Lucrările nu au fost gata în 2014 pentru că în acel an Tehnologica Radion a intrat în insolvență. Apoi, în august 2014, patronul companiei, Teodor Berna, a fost arestat preventiv într-un dosar de spălare de bani și evaziune fiscală cu un prejudiciu, potrivit procurorilor, în valoare de 100 milioane de euro. După acest episod, lucrările pe Șoseaua Pantelimon s-au oprit definitiv.
Două linii de tramvai revin pe Șoseaua Pantelimon: 14 și 46
Odată ce va fi gata noua buclă de întoarcere de la Cora Pantelimon, liniile 14 și 46, care acum circulă deviat, pe Bulevardul Chișinău și Bulevardul Basarabia, până la terminalul de la Republica, vor reveni pe traseul de bază.
Pe ruta deviată, calea de rulare a tramvaielor este într-o stare avansată de degradare, ceea ce a provocat mai multe deraieri în intersecția de la Diham. Acum, tramvaiele din Pantelimon ale liniei 55 au un interval de succedare de 10 până la 15 minute.