spot_img
vineri, ianuarie 21, 2022
spot_img

S-a semnat contractul privind introducerea de tram-train pe Reșița-Timișoara

Reprezentanţii administraţiilor locale şi judeţene din Timiş şi Caraş-Severin au semnat miercuri contractul privind introducerea de tram-train pe Reșița-Timișoara.

Este vorba de contractul pentru studiul de fezabilitate în vederea reabilitării liniei de cale ferată între Timişoara şi Reşiţa, cu extensie pe ruta Voiteni-Stamora Moraviţa-frontieră. Club Feroviar a prezentat AICI detaliile proiectului. Documentul a fost semnat la Reşiţa de Alin Nica – preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Romeo Dunca – preşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, Ioan Popa –  primarul municipiului Reşiţa şi Dominic Fritz –  primarul municipiului Timişoara.

Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Alin Nica, a anunţat pe pagina sa de Facebook că a semnat contractul pentru documentaţia necesară reabilitării liniei de cale ferată între Reşiţa şi Timişoara. „Pentru a atrage câţi mai mulţi turişti, pregătim unirea Banatului de munte cu Banatul de şes prin intermediul unui tren rapid pe hidrogen. Am semnat astăzi, alături de cei trei parteneri de proiect, contractul pentru documentaţiile necesare reabilitării caii ferate Reşiţa Nord – Timişoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moraviţa – frontieră. În această faza, vorbim de studiile de prefezabilitate şi fezabilitate, de documentaţia necesară achiziţiei proiectului tehnic şi a execuţiei, cât şi de documentaţia pentru accesarea de fonduri nerambursabile. Este un pachet de servicii mare, care va avansa considerabil proiectul. Licitaţia a fost adjudecată pentru 10.700.000 lei plus TVA, suma fiind acoperită de către toţi cei patru parteneri, noi de la CJ Timiş, Consiliul Judeţean Caraş – Severin şi primăriile Timişoara şi Reşiţa”, a anunţat preşedintele CJ Timiş, Alin Nica.



Bani din PNRR pentru tram-train pe Reșița-Timișoara

Banii vor fi ulterior recuperaţi fie prin PNRR, fie din alte surse externe de finanţare. „Intenţionăm să recuperăm banii prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţa (PNRR), dar suntem deschişi şi la alte surse de finanţare. Ne dorim ca pentru traseul de cale ferată modernizat să achiziţionăm trenuri cu hidrogen, de timp train-tram, deoarece legătură dintre Timiş şi Caraş trebuie să fie una rapidă, prietenoasă cu mediul şi potrivită timpurilor în care trăim. Pentru România, va fi prima investiţie de acest gen, un pas istoric în reducerea emisiilor de bioxid de carbon, iar personal cred că această soluţie de mobilitate curată va dovedi că tranziţia energetică către zero emisii directe este posibilă şi foarte aproape”, a mai spus Alin Nica. Primăria Timişoara va contribui cu un milion de euro la acest proiect.

CITEȘTE și New entry în sistemul feroviar. Dat afară de Costescu după ce a inaugurat cu Ponta autostrada Cunța-Săliște

Acord de asociere semnat în februarie 2021

În luna februarie 2021, consilierii locali din Timişoara au aprobat „Acordul de asociere încheiat în vederea achiziţionării în comun a serviciilor de realizare a Studiului de Prefezabilitate (după caz) şi a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţie Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reşiţa Nord – Timişoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moraviţa – frontieră între Municipiul Reşiţa, Municipiul Timişoara, Judeţul Caraş-Severin şi Judeţul Timiş”.

Odată cu acest acord a fost aprobată şi „finanţarea din bugetul local a contribuţiei financiare estimate a Municipiului Timişoara, conform acordului, respectiv 1.000.000 de euro, pentru achiziţionarea serviciilor de realizare a Studiului de Fezabilitate şi a Studiului de Prefezabilitate”. Întreaga documentaţie trebuie să fie finalizată în 18 luni.

Ultimele Articole