sâmbătă, august 31, 2024
spot_img

Traian Preoteasa a reacționat la semnalul Club Feroviar referitor la vagoanele bar

Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a reacționat la atenționarea făcută de Club Feroviar acum șase luni în legătură cu vagoanele bar.

Călătoriile cu trenul în România sunt de cele mai multe ori lungi. Pentru a alunga plictisul călătorilor, mai toate companiile feroviare din Europa și nu numai încearcă să vină cu oferte complememtare celei de transport propriu-zis din punctul A în punctul B.

Iar una dintre aceste oferte este cea a vagoanelor restaurant. Cele clasice, de tip Bord Restaurant sau Bar Bistro, au fost scoase din compunerea trenurilor românești și ”trase la gard”, deși unele dintre ele au fost modernizate recent. În locul lor au fost introduse așa-numitele vagoane BR, adică un vagon clasă care are amenajat un spațiu pentru bar și câteva scaune înalte. Ideale pentru voiaje scurte, de genul București-Constanța, dar total nepotrivite pentru călătorii lungi, cum ar fi București-Cluj Napoca sau București-Viena.

La finele lunii septembrie a anului trecut, Club Feroviar atrăgea atenția asupra faptului că aceste vagoane BR, aflate în compunerea trenurilor Intercity și a unor garnituri Interregio, circulau mai mult goale, fără mușterii. Angajații acestora mai serveau din când în când câte un client cu o cafea sau un suc, iar oferta gastronomică era (și este în continuare) extrem de limitată: chipsuri și sandwich-uri. Cât despre bere, cea mai solicitată băutură atunci când mergi cu trenul, ea devenise un lux la CFR Călători, pentru că erau disponibile doar sortimente produse în străinătate și foarte scumpe: Bavaria, Budweiser, Paulaner sau Nenea Iancu, la prețuri cuprinse între 15 și 20 de lei.

”Distribuitorii/producătorii de bere autohtoni solicită pentru sortimentele de bere îmbuteliate la sticlă de 0,5 l (cel mai solicitat sortiment din punct de vedere al cantității) returnarea ambalajului la producător/distribuitor. Din cauza spațiului redus de depozitare, disponibil în vagoanele specifice asigurării serviciului de alimentație publică de tip bar, nu este posibilă asigurarea unui stoc suficient de produs cu ambalaj la schimb. De asemenea, operațiile de colectare/manipulare/depozitare a  ambalajelor presupun costuri suplimentare”, ne răspundea oficial la vremea respectivă operatorul feroviar de stat.



Bere românească la vagoanele bar

Însă se pare că CFR Călători a găsit o soluție la această problemă, așa că a fost introdusă la comercializare în vagoanele bar și bere Ursus, la un preț decent, de 10 lei sticla. Astfel, călătorii au de unde alege, iar încasările pot crește.

Și ne permitem să facem și o altă sugestie, în afară de reintroducerea vagoanelor restaurant clasice, necesare mai ales în compunerea trenurilor internaționale, cum ar fi IRN 346/347 Dacia, la care se pare că Traian Preoteasa este imun. Măcar în compunerea trenurilor IR cu trasee lungi (cum ar fi IR 1735/1734 București Nord-Baia Mare și retur) ar trebui introduse vagoane BR, căci călătoria este lungă (peste 14 ore), drept pentru care ar genera încasări.

IN THE SPOTLIGHT

Recalcularea pensiilor: Ce riscă mecanicii de locomotivă pensionari care lucrează la privat

Recalcularea pensiilor tuturor românilor este în curs, iar deciziile au început să le fie livrate pensionarilor prin Poșta Română. Numai că așteptările au fost...

Ultimele Articole