spot_img
vineri, septembrie 30, 2022
spot_img

Cum își bat joc Traian Preoteasa și Călin Mitică de imaginea României

Prima impresie contează într-o foarte mare măsură atunci când intri pentru prima oară într-o țară sau într-un oraș. Și această primă impresie este una extrem de proastă după ce aterizezi la Aeroportul Internațional Henri Coandă și te urci în trenul care vrei să te ducă la Gara de Nord din București, fie el de stat sau privat. În condițiile în care temperaturile exterioare ajung la aproape 40 de grade Celsius, CFR Călători (societate condusă de Traian Preoteasa) le oferă românilor și străinilor, fără discriminare, o saună gratuită. La rândul lui, operatorul privat Transferoviar Călători (deținut de Călin Mitică) anulează trenuri ad-hoc, cu toate că s-a luptat la Consiliul Concurenței (și a reușit) să obțină trase suplimentare în dauna operatorului de stat.

Sâmbătă, 23 iulie 2022. Luna lui Cuptor. După ce ieși din Aeroportul Henri Coandă, unde temperatura este menținută la un nivel suportabil, și traversezi parcarea de la etajul 1 al Terminalului Sosiri, pentru a ajunge la stația feroviară, te trec toate apele. Temperatura este insuportabilă.

CITEȘTE și CFR Călători: e prea cald afară pentru a avea aer condiționat în trenuri. Poate avem la iarnă

Pasagerii trenului de Aeroport primesc saună și gândaci ”bonus” de la CFR Călători

Pasagerii trenului de AeroportNu-i nimic, îți spui (și ca român, și ca străin), mă urc în tren, unde va fi bine, pentru că funcționează instalația de aer condiționat.

Surpriză! Nu funcționează, iar în automotorul CFR Călători care operează trenul R-E 7944 este chiar mai cald ca afară. Din loc în loc, au fost deschise de către personalul feroviar niște geamuri. Cele puține care se pot deschide, pentru că automotorul Siemens Desiro (”Săgeata Albastră”) a fost prevăzut din construcție cu instalație de climatizare. Numai că, pentru a o menține funcțională, la aceste automotoare mai trebuie făcute și revizii periodice, pe care operatorul de stat le-a neglijat. Pentru ca tabloul să fie complet, automotorul era plin de gândaci negri care se zbenguiau nestingheriți.

Conducerea CFR Călători nu și-a instruit personalul să-și ceară scuze

Pasagerii trenului de AeroportÎn tren sunt și câțiva străini, care studiază hărți ale Bucureștiului și ghiduri despre atracțiile orașului.

Evident, și de pe ei curg toate apele. Întrebat de reporterul Club Feroviar de ce nu funcționează instalația de aer condiționat, controlorul de bilete ridică din umeri și spune că a funcționat până la ora 11,00. „Astea sunt cele mai bune automotoare pe care le avem”, zice el. Evident, nu-și cere scuze pentru situația neplăcută, așa cum sunt instruiți să facă colegii săi de la Trenitalia sau SNCF. Aici nu este vina personalului de tren, ci a conducerii operatorului feroviar de stat, care nu i-a instruit în acest sens, să conștientizeze că salariile lor sunt plătite de călători, care au dat bani pe bilete, și de restul românilor, care acoperă subvenția din taxele și impozitele lor.

Pasagerii trenului de Aeroport, ținuți 20 de minute în stația Mogoșoaia

reparații la instalațiile SCB trenurile de aeroport Terminalul Est al Aeroportului Otopeni
FOTO Sebastian Morea

Trenul se pune în mișcare și se mai ventilează ceva aerul, prin micile ferestre deschise. Garnitura ajunge însă în stația Mogoșoaia, unde are o oprire programată de cinci minute, pentru a face ”cruce” cu trenul care vine din sens opus.

Cele cinci minute se fac însă aproape 20, iar căldura devine din nou insuportabilă. Și, din nou, controlorul nu le cere scuze călătorilor și nu-i informează cu privire la cauzele întârzierii. Pe care, recunoaște, nici el nu le știe. Într-un final, trece din sensul opus R-E 7943, iar R-E 7944 se pune și el în mișcare și ajunge întârziat în Gara de Nord.

Explicație halucinantă din partea CFR Călători

Chestionată de Club Feroviar în privința nefuncționării instalației de climatizare, Denisa Nicolae, șefa Serviciului Marketing-Comunicare al CFR Călători, a dat un răspuns halucinant: „Din cauza temperaturilor exterioare foarte ridicate, instalațiile de climatizare nu pot funcționa la parametri optimi. Celălalt aspect (prezența gândacilor – n.red.) va fi cercetat”.

Dacă urmăm această logică, instalațiile de climatizare nu ar trebui să funcționeze în trenurile din Spania, Italia sau sudul Franței. Ce să mai spunem de Maroc?

Și TFC își bate joc de pasagerii trenului de Aeroport

Pasagerii trenului de Aeroport calea ferată Gara de Nord-Aeroport
FOTO Facebook Transferoviar Călători

Dar să vedem cum își bate joc de pasagerii trenului de Aeroport și celălalt operator, Transferoviar Călători.

Patronul acestui operator, omul de afaceri Călin Mitică, s-a ”bătut” cu CFR Călători la Consiliul Concurenței pentru a obține de la operatorul feroviar de stat încă 12 trase (șase perechi de trenuri) pe ruta Gara de Nord-Aeroport Henri Coandă. Și a și obținut acest lucru, începând cu data de 16 iulie 2022, așa cum a scris Club Feroviar.

Numai că nici nu a intrat bine în ”pâine”, că TFC a și început să dea rateuri. Nu mai devreme de vineri, 22 iulie 2022, un automotor Bombardier Talent al operatorului privat nu a mai pornit, așa că TFC a fost nevoit să anuleze pur și simplu patru perechi de trenuri în intervalul 20,30-23,10. Pur și simplu, călătorii au fost lăsați cu ochii-n soare. La propriu.

Dacă trenurile ar fi fost operate de CFR Călători, ele nu ar fi fost anulate, pentru că ar fi fost adus un alt automotor. Chiar dacă nu avea validator pentru cardurile STB și nu funcționa instalația de climatizare. Dar călătorii ar fi ajuns la destinație.

PS. Club Feroviar recomandă în continuare trenul ca varianta cea mai bună pentru a ajunge la Aeroportul Henri Coandă și invers, pentru a ajunge în București după aterizarea la Otopeni. Sperăm ca în urma acestui articol, responsabilii CFR Călători, ai TFC și ai Autorității pentru Reformă Feroviară să ia măsurile necesare pentru remedierea acestor inconveniente.

Ultimele Articole