Șeful CFR Călători, Traian Preoteasa, i-a invitat la discuții pentru luni dimineața pe liderii sindicali de la Mișcare Comercial Vagoane, Grigore Mare, și Alianța Federațiilor Tehnice Feroviare, Iulică Măntescu. Au fost oferite promisiuni verbale sindicatelor privind Legea Statutului Personalului Feroviar.
Discuțiile s-au sfârșit rapid, după doar o jumătate de oră, căci participanții au obținut doar promisiuni verbale de la Traian Preoteasa. Acesta ar fi promis aplicarea grilei cu coeficienți de ierarhizare de la 1 decembrie 2023, însă sindicaliștilor le este teamă că directorul general CFR Călători nu își va ține promisiunea și va invoca diferite motive pentru nerespectarea acesteia, precum absența bugetului pe anul viitor.
Discuțiile pe Legea Statutului Personalului Feroviar prezentate membrilor de sindicat
Discuțiile urmează să fie prezentate membrilor de sindicat pentru a fi luată o decizie privitoare la protestele anunțate.
În altă ordine de idei, la finele săptămânii trecute au început să apară informații că unii mecanici de locomotivă de la Regionala Cluj s-ar fi răzgândit și ar vrea să presteze ore suplimentare, în pofida semnăturilor lor anterioare că nu sunt de acord cu prestarea acestora. Un ordin de serviciu semnat de șeful depoului conține un nou tabel care să fie semnat, căci, se arată în ordin, o parte din (dintre – n.red.) mecanicii de locomotivă și-au exprimat dorința de a-și modifica opțiunea cu privire la efectuarea de ore suplimentare”.
Liderii sindicali ai Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România și-au chemat la începutul lunii iulie membrii să nu mai presteze ore suplimentare pentru că plata acestora este folosită de către managementul CFR Călători pentru a induce ideea că personalul feroviar este prea bine plătit, peste sumele prevăzute în grilele de salarizare.
Propunerea a fost supusă la vot la începutul lunii iulie într-o ședință a CNC al Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România. Într-un mesaj consultat de către Club Feroviar, lideri ai Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România și-au chemat membrii de sindicat la „adevărata luptă sindicală pentru aplicarea reală a salarizării care trebuie efectuată în baza unei grile de salarizare negociate asa cum este în realitate aceasta prevăzută de Legea nr 195/2020 privind Statutul Personalului Feroviar începând de la 01 iulie 2023”.
Liderii spun că trebuie ca CNC al Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (Consiliul Național de Conducere) să hotărască clar că este nevoie din nou de mecanicii de locomotivă de drum, de revizorii de locomotivă și de șefii de tură tracțiune de la CFR CĂLĂTORI. Aceștia se confruntă cu intenţia de impunere a unui salariu de bază unic la toate funcțiile de execuție de la CFR CĂLĂTORI, începând cu 01 iulie 2023.