Administratorul de Infrastructură din Suedia, Trafikverket, a anuntat noi estimari ale costurilor proiectelor de mare viteza. Trafikverket a prezentat si masurile si costurile posibile pentru reabilitarea principalelor linii feroviare.
Noile estimari privind linia de cale ferata de mare viteza care leaga Stockholm de Gothenburg / Malmö mentioneaza un cost total de 230 de miliarde de coroane suedeze (24 de miliarde de euro), +/- 30 de miliarde de coroane suedeze (3,22 miliarde de euro).
Trafikverket a analizat si un numar de factori generatori de costuri si a identificat mai multe solutii tehnice noi. Acestea se aplica, de exemplu, transportului de persoane, tunelurilor, podurilor, viaductelor si masurilor de protectie impotriva zgomotului si, nu in ultimul rand, alegerii intre linia balastata si linia fixa.
In ceea ce priveste liniile principale sudice si vestice, Trafikverket a raportat masuri eficiente pentru a creste capacitatea. Calculele au fost realizate pentru doua optiuni de modernizare: viteza pana la 200 km / h (linie balastata) si pentru sectiuni de pana la 250 km / h (linie pe dale). Conform estimarilor, costul modernizarii pentru o viteza maxima de 200 de km/h este de 90 de miliarde de coroane suedeze (9,7 miliarde de euro) +/- 15 miliarde de coroane suedeze (1,6 miliarde de euro), iar costul modernizarii pentru o viteza maxima de 250 km/h se ridica la 130 de miliarde de coroane suedeze (14 miliarde de euro), +/- 20 miliarde de coroane suedeze (2.15 miliarde de euro).