Traficul rutier pe direcția Constanța – București – Pitești – Craiova – Târgu Jiu – Simeria – Florești, Cluj va fi perturbat în perioada 10-19 decembrie de transportul celor două cârtițe necesare lucrărilor la metroul Cluj.
Potrivit Companiei de Drumuri și Autostrăzi (CNAIR) în perioada 10.12.2024 – 19.12.2024 se vor desfășura două transporturi cu depășiri (de gabarite și greutăți – n.red.) pe traseul:
Agigea RORO PTF – DN39A – DN39 – Agigea – A4 – DN2A – Giurgeni – Slobozia – DN21 – Drajna – A2 – DN Centura București – A1 – Pitești – DN65B – DN65 – Albota – Drumul Expres Craiova – Pitești – DN65 – Craiova – DN65F – DN6 – Filiași – DN66 – Târgu Jiu – Centura Târgu Jiu – Simeria – A1 – A10 – A3 – DN1 – Florești (CJ).
Vehiculele transportă componente necesare pentru lucrările de la metroul din Cluj. Lățimea maximă a vehiculelor este de 6,35 m, masa totală 188,08 tone, lungime 32,50 m, înălțime 4,50 m, viteza de deplasare urmând a fi adaptată condițiilor de trafic. Menționăm că în conformitate cu OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice viteza maximă de deplasare a vehiculelor cu depășiri este de 70 km/oră.
Etapele de desfășurare ale transporturilor sunt stabilite de poliția rutieră, care asigură însoțirea vehiculelor cu depășiri. Transporturile nu se vor desfășura în perioadele și pe sectoarele de drum pe care sunt semnalate fenomene meteorologice periculoase, prin codurile galben, portocaliu sau roșu.
Gabarite deosebite de transport
Gabaritele sunt unele dintre cele mai mari deplasate pe rețeaua de drumuri națională. Să ne gândim că la 6,35 metri lățime vor fi ocupate ambele benzi de circulație, ceea ce va obliga la rerutări ale restului de trafic rutier. Apoi, greutatea maximă transportată, și anume 188 de tone este mult peste masa maximă admisă de 40 de tone pe rețeaua rutieră (sau 50 de tone dacă este vorba de ATS – Transporturi Speciale). Aceasta înseamnă că întregul ansamblu va fi transportat pe mai multe utilaje, astfel încât greutatea să fie distribuită uniform pe osii.
Club Feroviar a informat zilele trecute că pe 12 septembrie un TBM cu diametrul de 6,35 m a trecut testul FAT în cel de-al doilea parc industrial al CRCHI din Changsha și urma să fie expediat la Cluj-Napoca, România, unde va fi utilizat la construcția sistemului de metrou al orașului, potrivit tunellingjournal.com. Acest lucru, spunea fabricantul chinez CRCHI, marchează prima dată când un TBM fabricat în China a fost exportat în România.
Două TBM-uri de fabricație chineză au fost achiziționate pentru proiectul metroului din Cluj-Napoca, pentru a fi utilizate în timpul construcției tunelului dintre stația Sfânta Maria și stația Europa Unită. În timpul proiectului, primul TBM va trebui să foreze un tunel cu un singur tub de 5,6 km, trecând prin condiții geologice complexe, cum ar fi nisip, pietriș, depozite de sare și cinci zone de falii. De asemenea, utilajul va trebui să sape continuu prin sol argilos și să se întoarcă pe o rază mică de 175 m.
Pentru a face față acestor provocări, inclusiv riscului ca argila să înfunde capul tăietor, echipa de cercetare și dezvoltare a CRCHI a inclus un cap tăietor compozit cu deschidere mare cu patru brațe, mai multe sisteme de condiționare a solului, îmbunătățirea avansată a solului prin forare cu sondă și chituire și un sistem activ de articulare.