Traficul feroviar de marfă cu Ucraina a crescut cu 65% anul trecut prin stația Halmeu, a anunțat vineri Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.
„65% procentul de creștere a traficului feroviar de marfă la granița cu Ucraina. Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a înregistrat în anul 2022 o creștere de 65% a traficului de marfă prin stația Halmeu, punct feroviar de frontieră Ucraina!”, a scris administratorul infrastructurii feroviare din România pe pagina sa oficială de Facebook.
Traficul feroviar de marfă cu Ucraina a crescut și în alte stații de frontieră
Creșteri ale volumului de trafic de mărfuri s-au înregistrat, anul trecut, și în celelalte stații feroviare de frontieră cu Ucraina (UZ) și Republica Moldova (CFM), în procente cuprinse între 23% și 28%, astfel:
- 28% – stația de frontieră Vicșani (Dornești) – UZ;
- 26,38 % – Giurgiulești/Galați Largă – CFM;
- 23% – Cristești Jijia – CFM.
Traficul feroviar de călători cu Ucraina, reluat după 15 ani
În ceea ce privește reluarea traficului feroviar de călători la granița cu Ucraina, CFR SA a reparat anul trecut 40,4 km de cale ferată normală și largă, pe întreaga distanță Rahov/Berlibas (UZ) – Valea Vișeului (CFR) – Sighetu Marmației – Câmpulung la Tisa (CFR) – Teresva (UZ), cu personalul propriu din cadrul SRCF CLUJ, și a redeschis cele două stații de frontieră Câmpulung la Tisa și Valea Vișeului, iar până în prezent Calea Ferată Ucraineană a pus în circulație două perechi de trenuri pe relația Rahov/Berlibas (UZ) – Valea Vișeului (CFR).
CNCF CFR SA reamintește faptul că ultimele trenuri de călători între Ucraina și România au circulat prin stațiile de frontieră Câmpulung la Tisa (CFR) și Valea Vișeului (CFR) în urmă cu 15 ani, respectiv 16 ani, iar din ianuarie 2023, Căile Ferate Ucrainene au reluat circulația trenurilor de călători doar pe relația Rahov (Berlibas) – Valea Vișeului, cu patru curse/zi.
Tot în anul 2022, CFR SA a mai redeschis și stațiile de frontieră Fălciu (pentru traficul de călători) și Galați Largă (pentru traficul de marfă) la granița cu Căile Ferate din Republica Moldova (CFM), singura stație feroviară de frontieră solicitată după 22 de ani de CFM fiind linia cu ecartament larg Galați Largă – Post Docuri, pentru traficul trenurilor de marfă, unde s-a înregistrat o creștere de 26,38%.