sâmbătă, februarie 17, 2024
spot_img

Se reia tracțiunea electrică pe Magistrala București-Constanța, după o zi de diesel

După mai bine de 24 de ore în care s-a circulat doar cu locomotive diesel, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat luni după-amiază că se reia tracțiunea electrică pe Magistrala București-Constanța.

Administratorul infrastructurii feroviare a anunțat că începând cu ora 14.00 trenurile de călători circulă în condiții normale pe magistrala feroviară București-Constanța, cu tracțiune electrică și cu viteza maximă de 160 km/oră.

Operatorii de transport feroviar de călători au fost informați în prima parte a acestei zile că, începând cu ora 14.00, pe Magistrala 800 București-Constanța se va ridica restricția de atașare a locomotivelor diesel la garnituri, iar trenurile de călători vor putea circula cu locomotive electrice și cu viteza maximă de 160 km/oră. Această măsură de revenire la condițiile normale de trafic a fost luată ca urmare a evoluției pozitive a fenomenelor meteo înregistrate și anunțate pentru localitățile din județul Constanța. În cursul serii de duminică, 26 noiembrie, pe tronsonul Constanța-Mangalia a fost permisă din nou circulația automotoarelor.



S-a ridicat și restricția de pe Regionala Galați

În ceea ce privește condițiile de circulație pe raza SRCF Galați, purtătorul de cuvânt al CNCF CFR SA, Oana Brânzan, a precizat faptul că se menține doar restricția de circulație pe intervalul de cale ferată Galați-Făurei-Țăndărei, unde viteza trenurilor rămâne limitată la 70 km/oră.

”CFR SA, prin comandamentele locale, urmărește permanent evoluția fenomenelor meteo și menține legătura cu operatorii de transport feroviar de călători, astfel încât toate măsurile de circulație impuse pe rețeaua feroviară în perioada de valabilitate a avertizărilor meteorologice au drept scop asigurarea continuității traficului și a legăturilor pe întreaga rețea, inclusiv pe raza județelor afectate în continuare de fenomene meteo nefavorabile. Adresăm scuzele necesare călătorilor, în situația în care trenurile cu care călătoresc ajung cu întârziere la destinație, însă îi asigură că toate măsurile de circulație impuse pe rețeaua feroviară în perioadele de vreme nefavorabilă sunt necesare pentru a menține condițiile optime și de siguranță pe rețeaua feroviară”, se mai arată în comunicatul CFR SA.

Ulterior, CNCF CFR SA a revenit cu un alt comunicat: ”Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că începând cu ora 15.30 a fost ridicată limitarea de viteză în circulația trenurilor de călători pe tronsonul Galați – Făurei – Țăndărei, oră de la care traficul feroviar se desfășoară în condiții normale și pe raza SRCF Galați, viteza maximă de circulație pe intervalul respectiv fiind de 120 km/oră. Operatorii de transport feroviar de călători au fost informați că de la ora 15.30 se ridică limitarea de viteză de 70 de km/oră pe tronsonul CF Galați – Făurei – Țăndărei, iar viteza maximă de circulație a trenurilor va fi de 120 km/oră”.

Ultimele Articole