miercuri, ianuarie 15, 2025
spot_img

TPF Inginerie câștigă contractul de consultanță pentru modernizarea Timișoara – Ronaț – Arad

CFR SA a anunțat zilele trecute faptul că TPF Inginerie câștigă contractul de consultanță pentru modernizarea Timișoara – Ronaț – Arad. Valoarea contractului este de aproape 14 milioane de lei, potrivit anunțului de atribuire.

Aproape 14 milioane de lei urmează să primească firma TPF Inginerie SRL, din București, pentru oferirea serviciilor de consultanț și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor aferente proiectului „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad” LOT 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj Gr D și LOT 4 Ronaț Triaj Gr. D – Arad. Un anunț de atribuire a fost publicat zilele trecute în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

La licitația în cauză a mai participat încă o firmă. Potrivit anunțului de participare, lucrările supervizate sunt situate și se vor realiza:
1. Lot 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj, de la km 568+399, al liniei CF București – Jimbolia (indicativ 100), până la stația Timișoara Nord, după care se continua pe linia CF Timișoara – Arad (indicativ 218) de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj
Gr. D). Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea în cap X statia Timisoara Est până la semnal cap Y, viitoarea ramificatie Ronat Triaj.
2. Lot 4 Ronaț Triaj – Arad, de la km 008+183 (semnalul de ieşire din Ronaţ Triaj Gr. D) la km 56+350 (semnalul de intrare în staţia Arad). Pe lângă acest tronson, tot în cadrul lotului 4, proiectul cuprinde și modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou – Glogovăț (indicativ 220), pe o distanță de circa 7 kilometri.

Ce include contractul de consultanță pentru modernizarea Timișoara – Ronaț – Arad

Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar menționat include:
• îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
• modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare de pe această linie, adaptând capacitatea acestora, conform volumului de trafic şi necesităţilor tehnologice;
• modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
• înlocuirea bretelelor şi a traversărilor dublă joncţiune cu schimbătoare de cale simple;
• dublarea liniei pe toată lungimea;
• înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
• ridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
• construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
• construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord;
• montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
• instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
• modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.

Durata contractului va fi de 103 luni. Lucrările de execuție vor fi efectuate de către firma italiană WeBuild, succesoarea Astaldi, asociată cu Salcef.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole