Toshiba și Mitsui vor face graficele de circulație ale trenurilor britanice

Companiile japoneze Toshiba Digital & Consulting Corporation și Mitsui au încheiat un parteneriat cu operatorul britanic Greater Anglia pentru a realiza graficele de circulație ale trenurilor din estul Marii Britanii cu ajutorul softului oferit de japonezi.

Toshiba Corporation, Toshiba Digital Solutions Corporation și Mitsui au format o alianță menită să amelioreze circulația trenurilor operate de GA. Mitsui este acționar atât al GA cât și a companiei Toshiba.

Proiectul anunțat public zilele trecute de către Toshiba printr-un comunicat de presă își propune să îmbunătățească performanța operațională și confortul clienților prin crearea unor orare de circulație mai solide ale trenurilor, pe baza soluțiilor software „Digital Twin”. Toshiba Digital va organiza și gestiona unitar bazele de date care anterior erau operate separat, precum cele privind infrastructura feroviară, performanțele materialului rulant, orarele de circulație, regulile de transport etc.

Motoare software specializate în operațiuni de modelare și simulare bazate pe tehnologii Toshiba vor face simulări în condiții diverse și vor furniza informațiile rezultate către GA pentru obținerea unor grafice de circulație solide.

După privatizarea căilor ferate în Marea Britanie, operarea trenurilor și managementul infrastructurii s-au separat. Munca de creare a graficelor de circulație este foarte complexă deoarece mai multe companii feroviare folosesc aceeași infrastructură de cale ferată pentru a furniza servicii de transport, explică Toshiba. După întârzierile feroviare pe scară largă din Marea Britanie din mai 2018, operatorii de trenuri din această țară au trebuit să facă față unei cereri sporite de servicii. Materialul rulant nou, serviciile de transport introduse recent și măsurile dispuse pentru ameliorarea satisfacției clienților au dus la un grad de complexitate sporit pe transporturile feroviare. „Parteneriatul cu Toshiba va ajuta la depășirea acestor provocări, oferind GA o abordare științifică, bazată pe tehnologie digitală, pentru a obține operațiuni cu performanțe superioare”, spun reprezentanții companiei japoneze.

Posibilitatea colaborării a rezultat dintr-un studiu de fezabilitate executat anul trecut tot de către Toshiba pe West Main Line. Rezultatul pozitiv al studiului a fost premergător acordului semnat de companii.

Privind acest proiect, Keith Palmer, director de calitate al Greater Anglia a declarat: „Munca noastră cu Toshiba și sistemul lor digital Twin este atractiv pentru Greater Anglia și pentru clienții lor. Sistemul ne va permite să creăm grafice de circulație mai bune, pe baza practicilor din Japonia și alte părți”.

Întârzieri considerabile ale trenurilor britanice în 2018

Trenurile din Marea Britanie au înregistrat o întârziere totală de 3,9 milioane de ore în 2018, conform grupului de consumatori „Which”. Datele privesc trenurile care au ajuns la destinație cu 30 de minute sau mai mult  întârziere și se bazează pe 8,1 milioane de astfel de călătorii realizate pe parcursul anului, potrivit BBC.

Unui număr de aproximativ 80 de trenuri pe zi li se potrivesc definiția de întârziere “semnificativă”. Grupul operatorilor de transport feroviar care reprezintă firmele de transport au declarat: “companiile feroviare lucrează împreună pentru a îmbunătăți punctualitatea”. Alte 660 de trenuri pe zi au fost anulate.

A fost cea mai mare cifră pentru anulări după 2011, an în care a început înregistrarea acestor date, spune „Which”, organizație care a folosit datele Office of Rail and Road pentru a ajunge la rezultate. Grupurile de pasageri doresc să evite haosul de anul trecut, când mii de trenuri au fost anulate pe fondul unei modificări ale graficelor de circulație. Vremea, grevele și defecțiunile la sistemele de semnalizare au redus, anul trecut, punctualitatea trenurilor. “Pasagerii s-au confruntat cu probleme începând cu anul trecut căci industria feroviară a eșuat fundamental în punctualitate și fiabilitate”, spunea recent șeful campaniei grupului, Neena Bhati.