Ion Țiriac a redeschis patinoarul de la Otopeni, după ce instanța a suspendat lucrările la calea ferată

Magnatul Ion Țiriac a redeschis patinoarul de la Otopeni, după ce instanța a decis în urmă cu zece zile suspendarea lucrărilor de construcție la calea ferată dintre Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă.

calea ferată de Otopeni
Pilonul căii ferate va fi de cealaltă parte a drumului față de patinoarul lui Țiriac

După ce patinoarul din Otopeni a fost închis câteva luni, în urma nemulțumirilor omului de afaceri cu privire la faptul că viitoarea cale ferată urma să treacă în apropierea Telekom Arena, acesta fost redeschis luni, informează DigiSport.

Construcția căii ferate de Otopeni, lotul aflat în stânga DN1, pe sensul de mers dinspre București, a fost suspendată pe 11 octombrie de către Curtea de Apel București. Instanța a admis cererea unei persoane fizice, proprietara unei clădiri aflate de amplasamentul viitoarei conexiuni feroviare, și pe cea a reprezentanților unui hotel din zonă.

O cerere în acest sens a fost făcută și de miliardarul Ion Țiriac, care este și președintele Federației Române de Tenis, însă ea a fost respinsă de Curtea de Apel București. Totuși, ca urmare a admiterii celor două cereri menționate, de pe urma deciziei CAB ”beneficiază” și el.

Club Feroviar a demonstrat fără urmă de tăgadă că Telekom Arena, patinoarul lui Ion Țiriac, nu este afectat în niciun fel de viitoarea cale ferată, care va trece de cealaltă parte a drumului, la o distanță de peste 20 de metri și la o înălțime de 7,5 metri.

Țiriac a redeschis patinoarul, dar decizia CAB va fi atacată cu recurs

Chiar dacă este executorie, decizia CAB poate fi atacată la instanța superioară, lucru pe care directorul general al CFR SA, Marius Chiper, a anunțat că-l va face. Acțiunea în instanță a început la data de 25 septembrie 2019, atunci când Ion Țiriac, alături de alți oameni de afaceri dar și persoane fizice au deschis un proces în contecios administrativ și fiscal, la Curtea de Apel București, îndreptat spre Guvernul României, Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

Cei care s-au declarat nemulțumiți de proiectul feroviar și s-au adresat instanței sunt Airport Retail Park Otopeni SRL, Dongo BV Real Estate SRL, Daneridge România SRL, Art Pack SRL, Central Ice Rink SRL, Fundaţia Ţiriac, Mărişoiu Roxana Gabriela, Mariana Iancu şi Comtel Focus S.A. Instanța a admis doar cererile de suspendare formulate de reclamantele Mărişoiu Roxana Gabriela şi Societatea Comtel Focus SA, restul fiind respinse.

În urma deciziei din 11 octombrie, lucrările pe acest lot au fost oprite. Se lucrează însă la turație maximă pe celălalt lot, cuprins între DN1 și Terminalul Sosiri al Aeroportului Internațional Henri Coandă.

Proiecul conexiune feroviare directe Gara de Nord – Aeroportul Otopeni este unul de importanță națională și de finalizarea lui depinde organizarea la București a cinci meciuri de la Euro 2020.