Timisoara a publicat licitatia pentru achizitia de tramvaie noi

Municipalitatea va achizitiona, intr-o prima etapa, 16 tramvaie noi, achizitie pentru care se va incheia un acord-cadru pe durata a patru ani. In aceasta perioada, municipalitatea din Timisoara poate exercita optiunea de a comanda inca 24 de tramvaie, suplimentar.

In consecinta, pretul pentru primul lot, de 16 tramvaie, este estimat intre 184,90 milioane lei (38,88 milioane euro) si 462,25 milioane lei (97,20 milioane euro) cu optiunea suplimentarii cu inca 24 de tramvaie. Contractul nu va fi impartit pe loturi.

Criteriul de atribuire urmareste cel mai bun raport calitate-pret, astfel, componenta financiara va avea o pondere de 70%, in timp ce oferta tehnica va avea o pondere de 30%.

Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare, pentru prima comanda de 16 tramvaie noi, este 4 aprilie 2019.

Oferta depusa trebuie sa fie valabila pana la 8 octombrie 2019.

Potrivit caietului de sarcini, se vor achizitiona tramvaie articulate cu podea complet coborâtă, acționate prin invertoare și motoare asincrone de curent alternativ, alimentate de la rețea de contact sau dintr-o unitate de stocare a energiei electrice, cu post de conducere la un singur capăt și uși de acces pe partea dreaptă față de direcția de mers înainte.

Termenul de livrare a tramvaielor este de maxim 48 de luni de la data ordinului de începere a furnizare a produselor. Aceasta se va realiza etapizat, în funcție de necesitățile achizitorului, urmând a fi emise mai multe ordine de începere care vor conține numărul de tramvaie și termenul în care urmează a fi livrate (dar nu mai mult de 12 luni).

Primul tramvai va fi livrat în maxim 18 luni de la data primului ordin de începere, inclusiv omologarea acestuia, iar restul tramvaielor vor fi livrate în maxim 12 luni de la ordinul de începere.

Garanția totală a fiecărui tramvai livrat va fi de minim 5 ani de la data semnării de către achizitor a procesului verbal de recepție cantitativă și calitativă și punerea în circulație a tramvaiului.

Omologarea de tip se va efectua pe primul tramvai furnizat și constituie condiție de livrare. Neobținerea omologării tramvaiului va conduce la rezilierea de plin drept a contractului fără alte forme prealabile.

Probele de omologare de tip și/sau de agrementare a tramvaiului în România se vor face pe cheltuiala și riscul Ofertantului.

Reamintim ca Timisoara a mai depus, in cateva randuri, documentatia pentru achizitia de tramvaie noi. Aceasta insa a tot fost respinsa, pe motiv de neconcordanta in anumite cereri.

Anul acesta, in perioada 2-3 aprilie, Club Feroviar si Asociatia Industriei Feroviare din Romania (AIF) vor organiza la Craiova conferinta pe tema materialului rulant. Participantii vor dezbate subiecte precum achizitia de rame electrice noi in Romania sau noile licitatii de achizitii de tramvaie anuntate pentru Braila, Galati, Ploiesti, Craiova, Arad, Timisoara, Resita si Iasi.

Pe langa toate acestea, vom vorbi si despre modernizarea intregului sistem de transport feroviar de pasageri si marfa, iar industria producatoare sau reparatoare de material rulant ne va pune la curent cu noile proiecte din portofoliu.