EXCLUSIV Noi rute de la TFC în Mersul Trenurilor 2020-2021, de navetiști și de litoral

11 noiembrie 2020

De pe 12 decembrie vom avea noi rute de la TFC în Mersul Trenurilor 2020-2021, fiind introduse atât trenuri de navetiști, cât și de lung parcurs. În prima categorie se înscrie un tren Regio pe relația București Nord-Lehliu, la concurență cu garniturile de navetiști ale operatorului feroviar de stat. În altă ordine de idei, vara viitoare Transferoviar Călători devine al patrulea operator privat care va circula pe ruta București-Constanța.

Adrian Bărbulescu

TFC în Mersul Trenurilor 2020-2021 trenuri anulate

Noul Mers al Trenurilor 2021, care va intra în vigoare pe data de 12 decembrie, nu este încă definitivat.

Club Feroviar a intrat însă în posesia unor documente de lucru ale Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, care relevă introducerea unor noi rute de către operatorul privat Transferoviar Călători. Este vorba atât de trenuri de navetiști, cât și de garnituri de lung parcurs, unele dintre ele la concurență cu operatorul feroviar de stat CFR Călători.

Tren TFC în Mersul Trenurilor 2020-2021 pe relația București Nord-Lehliu

TFC în Mersul Trenurilor 2020-2021
Stația Brănești Sat

Începând cu Mersul Trenurilor în vigoare în momentul de față, CFR Călători a introdus mai multe trenuri regio, de navetiști, pe relația București Nord-Fundulea, cu opriri la București Băneasa, Pantelimon, Brănești.

Între timp, în avalanșa de anulări cauzate de pandemia de coronavirus, operatorul feroviar de stat a renunțat la ele (asupra acestui subiect vom reveni). Au rămas doar cele din București Obor către Fetești/Constanța și retur.

Iată însă că din noul Mers al Trenurilor pe această rută de navetiști va intra Transferoviar Călători, cu un traseu până la Lehliu. Potrivit simulărilor de trasă realizate la nivelul CFR SA, trenul Regio ar urma să plece din București Nord la 8,20 și să ajungă la Lehliu la 9,28, cu opriri la București Băneasa, Pantelimon, Pasărea, Brănești Sat, Brănești Hm, Islaz, Fundulea, Sărulești și Preasna. O a doua variantă luată în calcul indică 9,43 ora de sosire la Lehliu.

Trenuri TFC în Mersul Trenurilor 2020-2021 spre Constanța și Mangalia

TFC în Mersul Trenurilor 2020-2021 Litoralul pentru toți peroane moderne la Gara Constanța viteza de circulație CFR Trenurile Soarelui 2020 30 de ore Timișoara-Mangalia Trenurile Soarelui 2019

O altă noutate este că TFC va deveni din vara anului viitor al patrulea operator feroviar privat care va circula spre Constanța și al treilea până la Mangalia.

Până acum, pe relația București-Constanța circulau în sezonul estival, alături de CFR Călători, trei operatori privați: Softrans, Astra Transcarpatic și  Regio Călători. Aceștia doi din urmă aveau traseul prelungit până la Mangalia.

Acum, și Transferoviar Călători vrea să introducă trenuri spre litoral. Un prim tren va circula pe relația București Nord (plecare 9,02) – Constanța (sosire 12,06), în regim de Regio Expres. Garnitura va circula în perioada 14 iunie – 15 septembrie.

Al doilea tren va pleca din Buzău la 8,35 și va ajunge la Mangalia la 12,53, trecând prin Făurei, Țăndărei, Fetești, Constanța și stațiunile din sudul litoralului. Trenul va circula în perioada 26 iunie – 15 septembrie.

Trenuri Regio Cluj Napoca-Târgu Mureș și București-Roșiori

electrificarea Cluj Napoca-Episcopia Bihor bugetul Primăriei Cluj Napoca pe 2020 metroul din ClujO pereche de trenuri Regio va fi introdusă de TFC și pe relația Cluj Napoca-Târgu Mureș, în zilele de vineri și duminică.

La dus, trenul va pleca din Cluj Napoca la 16,10 și va ajunge la Târgu Mureș la 18,55. La întors, plecarea din Târgu Mureș va fi la 19,04 și sosirea la Cluj Napoca la 21,36.

Curse TFC vor fi introduse și pe relația de navetiști București Nord-Roșiori Nord.

Operatorul privat Transferoviar Călători va relua circulația feroviară la Pietroșița, după ce anul trecut fusese limitată la stația Fieni.

Se reia circulația feroviară la Pietroșița

circulația feroviară la PietroșițaClub Feroviar a informat recent că TFC va relua operarea trenurilor de călători pe ruta Târgoviște-Pietroșița, limitată acum la stația Fieni, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021.

”Vom introduce doar garnituri noi, moderne, pe această rută, începând cu 13 decembrie. Ne bucurăm să putem opera pe traseul București-Târgoviște-Pietroșița, mai ales acum, când cel mai sigur mijloc de transport este trenul”, a declarat pentru Jurnalul Călin Mitică, patronul Transferoviar Călători.

Problemele legate de această secție au început din 2013, când traseul feroviar Târgoviște – Pietroșița s-a închis. Circulația s-a întrerupt pe 15 mai 2013, pin decizia Ministerului Transporturilor, apoi s-a reluat în 2015, dar s-a închis din nou în 2017, pentru a se relua în scurt timp, până la retragerea din 15 decembrie 2019.