TFC cumpără automotoare, primele putând ajunge în țară în luna februarie, în condițiile în care operatorul privat de transport feroviar de călători va intra pe rute noi.
Operatorul privat Transferoviar Călători, prezent pe rute precum București – Buzău sau Titan Sud – Oltenița, va derula un program de înnoire a flotei și discută cu diverși furnizori de material rulant pentru a aduce în țară între 8 și 12 automotoare, au spus reprezentanții companiei, citați de HotNews.ro.
TFC are în prezent 33 de automotoare produse în anii 60 și 70 și vrea să aducă material rulant mai nou, mai ales că cele mai multe dintre ramele vechi nu au aer condiționat.
TFC cumpără automotoare fabricate după 1997
”În prezent Transferoviar Călători SRL derulează intense discuții și negocieri cu câțiva furnizori de material rulant. Intenția noastră este ca în urma finalizării acestor negocieri să reușim să contractăm 8-12 automotoare. Acest lucru depinde, în mare parte, de numărul de automotoare pe care furnizorii îl pun în vânzare. Materialul rulant aflat în discuție este produs după anul 1997. Estimăm că primul lot de automotoare să ajungă în țară la sfârșitul lunii februarie 2021. Transferoviar Călători SRL are un program ambițios de reînnoire totală a parcului de automotoare până la finalul anului 2024”, se arată în răspunsul TFC pentru HotNews.
TFC spune că intenționează, începând cu noul Mers, să intre pe noi secții de circulație, precum București Nord – Roșiori Nord, București Nord – Constanța sau Cluj Napoca – Baia Mare. De asemenea, TFC vrea să opereze și trenuri pe noua rută Gara de Nord – Aeroport Henri Coandă și a depus o solicitare în acest sens.
CITEȘTE și EXCLUSIV Noi rute de la TFC în Mersul Trenurilor 2020-2021, de navetiști și de litoral