luni, octombrie 7, 2024
spot_img

Tramvaiul 55 circulă deviat, pentru ultimele lucrări la Terminalul Multimodal Granitul

Tramvaiele liniei 55 vor circula deviat începând de sâmbătă, pentru ultimele lucrări la Terminalul Multimodal Granitul, care trebuia să fie gata în 2014.

Terminalul Multimodal Granitul tramvai la Terminalul Granitul

Astfel, începând cu data de 29.08.2020, circulația tramvaielor de pe linia 55 va fi suspendată pe tronsonul cuprins între bulevardul Chișinău și stația „Granitul”, în vederea executării lucrărilor la Terminalul Multimodal „Granitul”, situat pe Șoseaua Pantelimon (la Cora Pantelimon).

Concret, linia de tramvai 55 va funcționa pe traseul de bază de la terminalul ”Piaţa Sf. Vineri” până la intersecţia Şos. Pantelimon/ Bd. Chişinău, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri, pe Bd. Chişinău, Bd. Nicolae Grigorescu, Bd. Basarabia, până la terminalul „Republica”, unde tramvaiele vor întoarce pe traseul comun cu cel al liniilor 36 și 46, a anunțat vineri Societatea de Transport București.

Pentru preluarea călătorilor va fi înființată linia navetă de autobuze 655, care va funcționa între terminalul ”Arena Naţională” (aferent liniilor  66, 86, 90 și 143) şi staţia “Granitul” (aferentă liniilor 104 și 243), pe Bd. Pierre de Coubertin și Şoseaua Pantelimon.

Terminalul Multimodal Granitul, promis de Sorin Oprescu în 2014

Inițial, termenul de finalizare a lucrării era anul 2014, după cum promitea primarul general de la acea vreme, Sorin Oprescu. Din 2017, de când a fost reluată circulația tramvaielor pe Șoseaua Pantelimon, aici sunt folosite doar tramvaie cu dublă cabină, iar la Granitul (Cora Pantelimon) vatmanul se mută dintr-un capăt în altul al vehiculului. Tramvaiele cu dublă comandă au fost retrase atunci de pe linia 5, unde circulau tocmai pentru că nici la capătul de linie de la Aeroportul Băneasa nu există buclă de întoarcere.

Lucrările sunt executate de un consorțiu format din TIAB SA, Tehnologica Radion și VIA proiect, pe baza unui nou contract semnat cu Primăria Capitalei la finele lunii iulie 2019, în valoare de 21 milioane de euro. Contractul pentru parcarea de la Cora Pantelimon și bucla de întoarcere a tramvaielor a fost semnat cu exact aceeași asociere care ar fi trebuit să finalizeze lucrările pe 10 august 2014, conform panoului de identificare a investiției care era prezent pe șantier. Între timp însă, el a fost înlocuit cu un nou panou, care menționează noul termen de finalizare a lucrărilor.

Lucrările nu au fost gata în 2014 pentru că în acel an Tehnologica Radion a intrat în insolvență. Apoi, în august 2014, patronul companiei, Teodor Berna, a fost arestat preventiv într-un dosar de spălare de bani și evaziune fiscală cu un prejudiciu, potrivit procurorilor, în valoare de 100 milioane de euro. După acest episod, lucrările pe Șoseaua Pantelimon s-au oprit definitiv.

Tramvaiele 14 și 46 vor putea reveni pe traseul de bază

Odată ce va fi gata noua buclă de întoarcere de la Cora Pantelimon, liniile 14 și 46, care acum circulă deviat, pe Bulevardul Chișinău și Bulevardul Basarabia, până la terminalul de la Republica, vor reveni pe traseul de bază.

Pe ruta deviată, calea de rulare a tramvaielor este într-o stare avansată de degradare, ceea ce a provocat, în urmă cu câteva luni, și o deraiere în intersecția de la Diham. Acum, tramvaiele din Pantelimon ale liniei 55 au un interval de succedare de 10 până la 15 minute.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole