spot_img
duminică, februarie 5, 2023
spot_img

A patra încercare de a construi un terminal intermodal la Reșița, la aceeași sumă

S-a ajuns deja la a patra încercare de a construi un terminal intermodal la Reșița, după ce precedentele proceduri au fost anulate.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat sâmbătă anunțul de licitație ce are ca obiect ”Achiziția de lucrări de execuție a componentei A a Proiectului P3 – proiectul – <Platforme/stații – terminal intermodal în zona muncitoresc ca nod de mobilitate urbană pentru optimizarea transportului public în Municipiul Reșița>”. Valoarea totală estimată a contractului este de 45.126.935,73 lei, echivalentul a peste nouă milioane de euro, identică cu cea de la precedenta procedură, lansată la finele lunii iulie și care a fost anulată din lipsă de ofertanți.

Anterior, mai fuseseră lansate două licitații, la valoarea de 41.677.245,93 lei, și ele anulate, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Terminal intermodal la Reșița. Lucrări complexe, incluzând linii de tramvai

Noul terminal va avea următoarele dotări:

  1. Stație capăt tramvai–terminal pentru traseul de tramvai, alcătuit dintr-o clădire P+1, în care vor fi propuse facilitați pentru spații de odihnă și așteptare, cabine pentru vânzarea titlurilor de călătorie și informații, grupuri sanitare. Spațiul adiacent capăt de linie este acoperit de o copertină amplă.
  2. Stație de capăt autobuze-terminal pentru autobuze, alcătuit dintr-o clădire P+1, cu facilități pentru spații de odihnă și așteptare, cabine pentru vânzarea titlurilor de călătorie și info, grupuri sanitare. Spațiul adiacent celor cinci peroane pentru autobuze va fi acoperit de o copertină amplă, cu design simetric și identic cu cel de la stația de tramvai.
  3. Amenajarea parcării park&ride și a străzii Castanilor – se reconfigurează spațiul adiacent terminalului de autobuze de pe str. Castanilor, în continuarea elementelor proiectate în Piața Republicii. Parcarea tip park&ride va avea 29 de locuri și o stație de încărcare electrică pentru autoturisme.
  4. Modernizarea platformelor destinate fluxurilor de autobuze din autobază, creșterea siguranței prin realizarea împrejmuirii autobazei și a accesului cu bariere securizate, asigurarea supravegherii autobazei cu sistem CCTV.
  5. Construirea garajului pentru autobuzele electrice, amplasat în interiorul Depoului, clădire dispusă în regim P+2, împreună cu spații administrative și de monitorizare și control (dispecerat, centrul de comandă pentru managementul traficului). Hala de garare a autobuzelor va avea rol și de hală de reparații.
  6. Implementarea sistemului integrat de management inteligent al traficului și sistem de supraveghere video va presupune semaforizarea tuturor intersecțiilor de pe traseul liniei de tramvai, cu module de asigurare a priorității mijloacelor de transport în comun în intersecții, precum și securizarea accesului autoturismelor pe banda dedicată transportului public. Vor fi amenajate 24 de intersecții, vor fi montate 37 de camere de supraveghere video a traficului și se va dota centrul de comandă și control propus a fi amenajat în clădirea autobazei.
  7. Dotarea spațiului urban cu mobilier urban, pentru îmbunătățirea și creșterea atractivității trotuarelor și pistelor de biciclete pentru deplasări nemotorizate. Se vor monta 141 de bănci, 95 de coșuri de gunoi și 65 de rasteluri individuale pentru biciclete de-a lungul traseului de tramvai.
  8. Dotarea stațiilor de îmbarcare/debarcare călători de-a lungul traseului de tramvai și autobuz pe Bd. Muncii, cu suprastructuri de protejare a călătorilor, sisteme de informare călători (panouri, totemuri), mobilier urban (bănci, coșuri de gunoi). Se vor moderniza 33 de platforme de îmbarcare-debarcare, aferente celor 16 stații de tramvai, șapte stații de autobuz de pe Bd. Muncii și a platformelor terminalelor din Piața Republicii – două peroane la stația de tramvai, cinci peroane la terminalul de autobuze.
  9. Sistemul de e-ticketing și management al transportului public, atât pentru cele 13 tramvaie achiziționate în parteneriat cu MDRAP, cât și pentru cele 10 autobuze electrice care se vor achiziționă prin proiectul de față.
  10. Achiziția a 10 autobuze electrice cu dimensiuni 11.5-12.1 m, capacitate de transport de minimum 91 de călători, împreună cu două stații de încărcare rapidă și stații de încărcare lentă cu 10 posturi.
  11. Implementarea unui sistem de închiriere automatizată a bicicletelor, compus din șase stații cu un număr total de 72 de locuri pentru parcarea bicicletelor și de 60 de biciclete.
  12. Un element extrem de important, care vizează proiectele complementare P1 și P2,este asigurarea infrastructurii necesare prestatorilor de servicii de telefonie, televiziune prin cablu, internet, comunicații comune și speciale, pentru ca aceștia să-și poată muta cablajele de pe stâlpii de susținere a liniei de contact a tramvaiului.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 19 decembrie 2022, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 19 septembrie 2022.

Ultimele Articole