Termenul de depunere a ofertelor la licitația organizată pentru studiul de fezabilitate la trenul metropolitan Iași a fost prelungit a treia oară.
Inițial, termenul era stabilit pentru 30 decembrie, dar municipalitatea a amânat termenul până la data de 14 ianuarie, la solicitarea unor firme care intenționează să participe la procedură. Apoi, termenul a mai fost prelungit până pe 29 ianuarie.
Când a expirat noul termen, în SEAP a apărut anunțul că procedura de achiziție este suspendată. Ulterior, a fost stabilit un nou termen, 7 februarie, iar procedura apare acum ca fiind ”în desfășurare”
Pentru a putea accesa finanțare europeană, studiul trebuie finalizat până în vara anului 2025. De altfel, inclusiv Primăria a admis acest lucru la finele anul,ui trecut. ”Având în vedere că termenul de implementare a activităților contractului este luna iunie 2025, pentru a nu pune în pericol implementarea proiectului, nu se poate prelungi termenul limită de depunere a ofertelor”, este un răspuns oferit de Primărie pe 16 decembrie către firme care au solicitat amânarea termenului în contextul „complexității procedurii” și a faptului că termenul inițial de 30 decembrie coincidea cu perioada sărbătorilor și a concediilor de iarnă.
Căi ferate existente și un tronson nou
Valoarea estimată a contractului pentru întocmirea studiului de fezabilitate ajunge la 10,5 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a puțin peste două milioane de euro.
Potrivit caietului de sarcini, proiectantul va avea în vedere o rețea de cale ferată existentă care va fi modernizată (55 km), la care va fi adăugat un tronson nou, între Aroneanu și Vlădiceni (10,5 km), cu scopul de a asigura transport spre Aeroport. Traseele propuse vizează introducerea trenului metropolitan spre zone din Podu Iloaiei, Ungheni, Aroneanu, Holboca și Ciurea.