marți, aprilie 16, 2024
spot_img

BREAKING Primarul Nicușor Dan a anunțat noul termen pentru Terminalul Granitul

Primarul general Nicușor Dan a anunțat marți noul termen pentru Terminalul Granitul din estul Capitalei, care include și bucla de întoarcere a tramvaielor. Pentru Pasajul Doamna Ghica edilul s-a ferit să avanseze vreun termen, iar pentru Prelungirea Ghencea lucrurile sunt și mai neclare.

Adrian Bărbulescu

termen pentru Terminalul Granitul

”La parcarea Pantelimon, în două luni terminăm cu totul. Sunt bani prevăzuți în bugetul Primăriei. Șina de tramvai este gata, dar nu se poate circula cât timp se mai fac lucrări deasupra”, a declarat edilul-șef marți la prânz, cu ocazia participării la inaugurarea pasarelei peste liniile de metrou ale Magistralei 2, în dreptul stației Berceni (fostă Depoul IMGB).

Întrebat și despre Pasajul Doamna Ghica, Nicușor Dan a evitat să dea un termen concret pentru finalizarea acestui obiectiv, spunând doar că ”vom vedea un avans major anul ăsta” și că Primăria Sectorului 2, condusă de useristul Radu Mihaiu, a alocat o parte din bani.

Pentru Prelungirea Ghencea, Nicușor Dan așteaptă bani de la Ciprian Ciucu

Cât privește lucrarea de modernizare a arterei Prelungirea Ghencea din vestul orașului, lucrurile nu sunt foarte clare. Primarul general a declarat că astăzi urmează să fie pus în dezbatere publică bugetul Bucureștiului pe 2021 și că tronsonul Brașov – Râul Doamnei va fi gata în acest an. Fără linie de tramvai însă.

”Pe tronsonul de la Râul Doamnei până la șantierul de la Domnești al Companiei Naționale de Investiții (de fapt, al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, n. red.) noi trebuie să plătim exproprierile și vorbim de o sumă de 60 de milioane. Sperăm să ajungem la un acord cu CNI (de fapt, cu CNAIR – n.red.) să preia acest tronson. Sperăm ca și Primăria Sectorului 6 să contribuie financiar la acest obiectiv, așa cum face Primăria Sectorului 2 cu Pasajul Doamna Ghica”, a spus Nicușor Dan.

Ciprian Ciucu a transmis că sprijină proiectul, dar nu are bani

Primarul liberal al Sectorului 6, Ciprian Ciucu, a precizat însă în mai multe rânduri că este alături de Primăria Capitalei în susținerea proiectului Prelungirea Ghencea, însă instituția pe care o conduce nu are bani pentru ca sprijinul să devină și financiar.

Aproape toate obiectivele majore de investiții ale Municipalității sunt blocate în momentul de față de câteva luni bune, după ce omul de afaceri Costică Constanda a pus poprire pe conturile Primăriei Capitalei, pentru un litigiu mai vechi. Popriri pe conturi mai sunt puse și de Facultatea de Drept și de alte persoane fizice și juridice.

Vechiul termen pentru Terminalul Granitul era în 2014

Inițial, termenul de finalizare a lucrării era anul 2014, după cum promitea primarul general de la acea vreme, Sorin Oprescu.

Din 2017, de când a fost reluată circulația tramvaielor pe Șoseaua Pantelimon, aici sunt folosite doar tramvaie cu dublă cabină, iar la Granitul (Cora Pantelimon) vatmanul se mută dintr-un capăt în altul al vehiculului. Tramvaiele cu dublă comandă au fost retrase atunci de pe linia 5, unde circulau tocmai pentru că nici la capătul de linie de la Aeroportul Băneasa nu există buclă de întoarcere.

Lucrările sunt executate de un consorțiu format din TIAB SA, Tehnologica Radion și VIA proiect, pe baza unui nou contract semnat cu Primăria Capitalei la finele lunii iulie 2019, în valoare de 21 milioane de euro. Contractul pentru parcarea de la Cora Pantelimon și bucla de întoarcere a tramvaielor a fost semnat cu exact aceeași asociere care ar fi trebuit să finalizeze lucrările pe 10 august 2014, conform panoului de identificare a investiției care era prezent pe șantier. Între timp însă, el a fost înlocuit cu un nou panou, care menționează noul termen de finalizare a lucrărilor.

Lucrările nu au fost gata în 2014 pentru că în acel an Tehnologica Radion a intrat în insolvență. Apoi, în august 2014, patronul companiei, Teodor Berna, a fost arestat preventiv într-un dosar de spălare de bani și evaziune fiscală cu un prejudiciu, potrivit procurorilor, în valoare de 100 milioane de euro. După acest episod, lucrările pe Șoseaua Pantelimon s-au oprit definitiv.

Într-un răspuns pentru Club Feroviar, Primăria capitalei preciza la jumătatea lunii ferbruarie că la Terminalul Multimodal Granitul (Cora Pantelimon), unde este și noua buclă de întoarcere a tramvaielor de pe Șoseaua Pantelimon, progresul fizic al lucrărilor este de aproximativ 85%, conform calculelor supervizorului proiectului.

Un nou termen a expirat luna trecută

Lucrările au fost reluate pe 11 ianuare 2021, după ce fuseseră sistate, la solicitarea antreprenorului, în perioada 18 decembrie 2020 – 10 ianuarie 2021.

Termenul de finalizare este luna martie 2021, însă depinde de starea vremii, de mobilizarea corespunzătoare a antreprenorului și de soluționarea situației financiare cu care se confruntă la acest moment PMB, precizau reprezentanții Municipalității, la solicitarea Club Feroviar. Între timp, a trecut și luna martie, iar acum noul termen a fost împins în iunie.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole