Vineri, 28 iulie, Consiliul General al Municipiului București va dezbate un proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal Linia M4 de Metrou Tronson Gara de Nord – Gara Progresul. Proiectul a fost de-a lungul ultimilor ani îndelung disputat între partidele politice ce alcătuiesc Consiliul și primarul general, Nicușor Dan. PUZ pentru metroul Gara de Nord – Gara Progresul a dat naștere la numeroase dispute în ultimii ani.
Pentru primele șase stații ale M4 până la Filaret (lucrări la structură), Ministerul Transporturilor a avut finanțare 300 de milioane de Euro prin PNRR, dar întârzierea lansării licitației a dus la transferul banilor din PNRR către Magistrala M 6, primele șase stații până la Băneasa (stația Tokyo).
Anterior, primarul general a spus că proiectul Magistralei de Metrou M4 Gara de Nord – Filaret nu poate fi aprobat în Consiliul General al Municipiului București pentru că nu există majoritate care să „treacă” Planul Urbanistic Zonal (PUZ-ul) pentru primele șase stații, a confirmat marți primarul general, Nicușor Dan.
Ce va conține PUZ pentru metroul Gara de Nord – Gara Progresul
Traseul liniei M4 de metrou Lac Străuleşti – Gara Progresul, Tronson Gara de Nord – Gara Progresul, are 13 staţii şi un depou suprateran, plus staţia Gara de Nord 2, existentă. Traseul va avea aproximativ 10,84 km şi reprezintă o continuare a Magistralei 4 existente, Depoul Străuleşti – Gara de Nord, iar conexiunea se va realiza în stația Gara de Nord 2.
Suprafaţa ocupată pe raza Sectorului 5, a continuării Magistralei 4, va fi cea mai mare din proiect.
După staţia Gara de Nord 2, existentă, traseul se înscrie în ampriza străzii Gării de Nord, străzii Berzei, străzii Vasile Pârvan, unde se poate face legătura cu Magistrala 5 propusă. Continuă cu subtraversarea Râului Dâmboviţa, Magistralei 1 şi 3, apoi se înscrie în ampriza străzilor Bogdan Petriceicu Haşdeu, lzvor, Calea 13 Septembrie, bd. Tudor Vladimirescu, până în zona Pieţei Chirigiu, unde se poate face legătura cu Magistrala 7 propusă. În continuare, se înscrie în ampriza străzii Odoarei şi Şos. Viilor până la intersecţia cu Calea Şerban Vodă şi Şos. Olteniţei, unde se poate face legătura cu Magistrala 2 existentă. Traseul liniei M4 de metrou continuă şi se înscrie în ampriza Şoselei Giurgiului, intersectează străzile Toporaşi şi Ghimpaţi unde se poate face legatura cu Magistrala Inelară. Mai departe, continuă în ampriza Giurgiului până la Gara CFR Progresul, unde va fi ultima staţie destinată călătorilor.
Traseul liniei M4 de metrou Lac Străuleşti – Gara Progresul, Tronson Gara de Nord – Gara Progresul, are următoarele staţii:
1. Gara de Nord 2, existentă;
2. Ştirbei Vodă;
3. Bogdan Petriceicu Haşdeu;
4. Uranus;
5. George Rozorea;
6. Chirigiu;
7. Filaret;
8. Eroii Revolutiei 2;
9. George Bacovia;
10. Toporaşi;
11. Nicolae Cajal;
12. Luică;
13. Giurgiului;
14. Progresul.