Administratia Feroviara Norvegiana, Jernbaneverket, a anuntat ca doua din cele patru TBM-uri adaptate terenului stancos al proiectului Liniei Follo sunt gata. In prezent, cel de-al doilea TBM pentru acest proiect norvegian de mare anvergura este primit de catre Jernbaneverket in fabrica Herrenknechts din Germania.
Alte doua astfel de utilaje de sapat tuneluri sunt inca in productie, iar toate cele patru utilaje vor fi operationale pana la sfarsitul anului. TBM-urile vor sapa in granitul norvegian si vor realiza intregul tunel de 18,5 km pana la sfarsitul anului 2018, conform planului. Pornind de la santierul de instalare din Åsland, doua utilaje se vor indrepta spre nord catra capitala Oslo, iar celelalte doua se vor indrepta spre sud catre nodul de transport regional din Ski.
TBM-urile finalizate in prezent vor ajunge la locul de constructie in bucati si vor fi asamblate intr-un spatiu subteran in santierul de constructie. Conform planului, primul TBM va incepe sapaturile catre Oslo in septembrie 2016, iar al doilea o luna mai tarziu.
Tunelurile feroviare gemene realizate de TBM-uri vor avea 8,75 de metri diametru interior si o lungime de 18,5 km. In total, tunelul va avea 20 de km. Cele patru TBM-uri vor avea o lungime de 150 m si o greutate de 2400 de tone.