spot_img
duminică, decembrie 4, 2022
spot_img

Francezii au început să urce pe trenuri cele 13 tancuri Leclerc pentru România

Armata Franței a început la Mourmelon-le-Grand să urce pe trenuri cele 13 tancuri Leclerc pentru România, care vor ajunge la Cincu, pentru a întări Flancul Estic al NATO.

Această operațiune este ”ultima etapă dintr-o operaţiune logistică complexă, ce a constat în transportul pe cale rutieră şi pe cale ferată a unui batalion blindat spre România”, a declarat colonelul Samuel (identificat doar cu prenumele, armata franceză interzicând publicarea numelor de familie ale membrilor săi – n.red.), responsabilul cu logistica la comandamentul Terre Europe-Continentale din Lille (nord), informează site-ul specializat Defense Romania.

Obiectivul este întărirea misiunii sub comandament francez lansate la 28 februarie ca reacţie la ofensiva rusă în Ucraina.

Cele 13 tancuri Leclerc pentru România vor face o săptămână pe drum

Cele 13 tancuri şi ”două echipamente de depanare din aceeaşi gamă” – cântărind fiecare, împreună cu camionul lor remorcă blindat, în jur de 100 de tone – vor parcurge puţin peste 2.000 km, adică ”o săptămână de traseu, pe calea ferată, prin cinci ţări diferite ale Europei”, a detaliat el. ”Sunt tancuri de luptă puternice, dar (…) poziţionate într-o postură defensivă”, a precizat ofiţerul francez.

Primele convoaie, transportând vehicule blindate de luptă de infanterie de tip VBCI, au plecat pe 18 octombrie de la baza militară din Mourmelon-le-Grand. În total, ”suntem pe cale să transportăm de ordinul a 150 de vehicule de luptă, împreună cu tot mediul lor”, adică ”arme, muniţii şi echipamente”, ceea ce ”arată locul Franţei alături de aliaţii săi din NATO” în estul Europei, a spus colonelul Samuel.

Întrebat despre informaţiile din cotidianul Le Monde potrivit cărora Germania ar fi refuzat transportul acestor tancuri pe cale rutieră, obligând Franţa să închirieze trenuri, colonelul a răspuns că, de la început, armata prevăzuse să utilizeze calea ferată şi calea rutieră. ”Opţiunea căii ferate a fost cea care a fost reţinută pentru a răspunde normelor tehnice, mai ales ale Germaniei, de greutate pe osie. Manevra logistică globală se face în timpul care a fost prevăzut”, a precizat anterior pentru AFP colonelul Pierre Gaudilliere, purtător de cuvânt al Statului Major al Armatei Franceze.

Ultimele Articole