vineri, iulie 12, 2024
spot_img

SZDC finalizeaza primul tunel feroviar din Boemia de Sud

Cehia-Tabor_modernizace-trati-tabor4-bigAdministratorul Infrastructurii Feroviare din Cehia (SZDC) a finalizat modernizarea liniei feroviare de 12 km care leaga Tábor si Sudoměřice u Tábora, inceputa inca din 2013. Acest lucru a contribuit la cresterea confortului calatorilor pe linia dintre Praga si Tábor si la reducerea timpilor de calatorie.

„Aceasta sectiune dintre Tábor si Sudoměřice este o parte importanta a  modernizarii Coridorului de Tranzit Feroviar IV din Cehia unde trenurile moderne vor putea sa atinga viteze de 160 km/h. Timpul de calatorie dintre Praga si České Budějovice va fi redus la aproximativ o ora si jumatate, ceea ce reprezinta o reducere de peste o ora”, a declarat Pavel Surý, Directorul General al SŽDC.

Constructia implementata de compania OHL ŽS a inclus un tunel feroviar cu linie dubla de 444 metri, primul de acest gen din Sudul Boemiei. Un alt punct de interes este un tunel cu linie dubla, cu o deschidere de 54 de metri si o lungime totala de 455 de metri care este conectat la un pod feroviar din otel lung de 125 de metri cu deschidere la autostrada D3.

Costurile totale ale lucrarilor de constructie realizate pentru modernizarea liniei Tábor – Sudoměřice u Tábora se ridica la 1,9 miliarde de coroane cehesti (71,4 milioane de euro). Proiectul a fost cofinantat de UE din Fondul de Coeziune in cadrul Programului Operational de Transport cu o suma maxima de 1,2 miliarde de coroane cehesti (44,5 milioane de euro). Finantarea din resurse nationale a fost alocata din Fondul National pentru Infrastructura de Transport.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. 10 ani de 160 km/oră pe București-Constanța. Locomotiva inaugurală, pe butuci

Pe 4 iulie 2014 CFR Călători a pus în circulație, oficial, primul tren care circula cu 160 km/oră pe București-Constanța. Asta după mai bine...

Ultimele Articole