SŽDC a semnat contractul pentru reconstructia nodului de cale ferata Přerov

Administratorul de infrastructura feroviara din Cehia, SŽDC, a semnat un contract cu Eurovia, Subterra, Strabag Rail si GJW Praha pentru etapa a doua a reconstructiei nodului de cale ferata Přerov care include reconstructia punctului de trecere Dluhonice si a sectiunilor adiacente dintre statii. Valoarea contractului se ridica la 125,75 de milioane de euro (3,22 de miliarde de coroane cehe). 33,13 milioane de euro provin din fondurile CEF 2016. Cea de-a doua etapa a lucrarilor de constructie la nodul de cale ferata Přerov continua etapa anterioara de reconstructie a intregii statii de cale ferata. Aceasta a doua etapa include reconstructia punctului de trecere Dluhonice si a triunghiului de inversare format din liniile Přerov – Prosenice, Dluhonice – Prosenice si Přerov – Dluhonice. Noua dispunere a liniilor in punctul Dluhonice are la baza sectiunea comuna a doua linii duble catre Přerov si Prosenice si este proiectata pentru a mentine continuarea lor directa cu patru linii principale. Proiectul prevede si instalarea unui nou echipament de comunicare si semnalizare si a unui nou sistem electric, dar si reabilitarea podurilor si podetelor de cale ferata.
Actuala cladire a statiei din Dluhonice va fi demolata si inlocuita de facilitatile tehnice dedicate echipamentelor de siguranta si semnalizare. Trenurile care vor tranzita statia vor putea circula cu o viteza de pana la 130 km/h si vor putea continua cu aceeasi viteza pe urmatoarea sectiune dintre statii catre Přerov. Ambele linii din Prosenice catre sud vor permite trenurilor sa circule cu o viteza de pana la 160 km/h.
Punctul de trecere Dluhonice este cea mai importanta statie intermediara deoarece infrastructura sa permite trenurilor din Praga si Olomouc sa intoarca pe coridorul de linie catre Ostrava sau Vsetín, sau sa continue calatoria catre Přerov si Břeclav.
Proiectul va fi finalizat pana la sfarsitul lui 2021.