luni, iulie 7, 2025

Systra câștigă un contract important în Franța

Systra France a câștigat un contract important pe nouă ani de la SNCF Réseau pentru a sprijini dezvoltarea Noii Linii Sud-Vest (Ligne Nouvelle Sud-Ouest – LNSO), cel mai mare proiect de infrastructură feroviară întreprins vreodată în Franța. Linia feroviară de mare viteză va conecta Bordeaux de Toulouse și Bordeaux de Dax, îmbunătățind semnificativ durata călătoriilor și conectivitatea regională, contribuind în același timp la rețelele de transport naționale și europene.

Contractul de asistență generală și tehnică pentru managementul proiectului (AMO) a fost atribuit de GPSO (Grand Projet Sud-Ouest), parte a SNCF Réseau, care supraveghează dezvoltarea LNSO. Proiectul este o componentă cheie a strategiei pe termen lung a Franței pentru transportul cu emisii reduse de carbon și dezvoltare regională.

Rolul Systra în LNSO

Rolul Systra în cadrul LNSO se va extinde până în 2034 și va acoperi toate fazele de proiectare și construcție. Cu aproximativ 100 de angajați dedicați proiectului, majoritatea cu sediul în Bordeaux și Toulouse, Systra France va asista SNCF Réseau în următoarele domenii:

  • Definirea specificațiilor funcționale și tehnice ale liniei
  • Gestionarea aspectelor administrative, de mediu și financiare
  • Asigurarea respectării termenelor și bugetului proiectului
  • Integrarea tehnologiilor inovatoare și menținerea unui nivel ridicat de performanță ecologică

Prima fază se va concentra pe finalizarea programului pentru tronsonul Bordeaux-Toulouse, în vederea pregătirii licitațiilor pentru proiectare-construcție.
„La Systra France, suntem mândri că am sprijinit de mulți ani clientul nostru SNCF, cu care împărtășim o viziune ambițioasă și durabilă asupra mobilității feroviare… Echipele noastre din Toulouse și Bordeaux sunt deosebit de încântate să contribuie la realizarea acestui proiect magnific”, a declarat Éric de Balincourt, CEO al Systra France.

Un proiect transformator

Noua linie sud-vestică este considerată vitală pentru a susține populația în creștere din regiunile Nouvelle-Aquitaine și Occitanie. Conceput pentru a oferi opțiuni de transport rapid și cu emisii reduse de carbon, proiectul vizează reducerea dependenței de transportul rutier și aerian și consolidarea rețelei feroviare naționale și a legăturilor acesteia cu Spania.
Extinderea căii ferate de mare viteză vine în continuarea deschiderii liniei Tours-Bordeaux în 2017 și va continua coridorul spre Toulouse și granița cu Spania. Două ramuri principale, Bordeaux-Toulouse și Bordeaux-Dax, vor fi conectate între ele, permițând o legătură directă de mare viteză între Toulouse și Spania via Bayonne și Irun.
Odată finalizat, proiectul va oferi reduceri semnificative ale duratei călătoriilor:
Paris – Toulouse – 1h00, Paris – Dax – 20 de minute, Bordeaux – Toulouse – 56 de minute, Bordeaux – Barcelona – 1h00, Toulouse – Bayonne – 1h15.
Întreaga rută va avea o lungime de peste 400 km și va avea o configurație în formă de „Y”. Se preconizează că aceasta va reduce presiunea asupra liniilor existente, eliberând capacitate pentru transportul de marfă și serviciile TER (Transport Express Régional) regionale, în special în și în jurul zonelor metropolitane Bordeaux și Toulouse.
Pe lângă noile tronsoane de mare viteză, proiectul include modernizarea a 12 km de cale ferată la sud de Bordeaux și 19 km la nord de Toulouse, zone în care Systra este deja activă în calitate de manager de proiect din 2021.

Beneficii ecologice și economice

Proiectul LNSO se bazează pe obiective ecologice și economice solide. Prin îmbunătățirea opțiunilor de transport de mare viteză și cu emisii reduse, inițiativa este în concordanță cu ambițiile climatice naționale și ale UE. Noua linie va aduce beneficii directe pentru aproximativ 12 milioane de locuitori și va contribui la trecerea de la mijloacele de transport mai poluante.
Finanțarea proiectului este asigurată în comun de guvernul francez, autoritățile regionale și locale și Uniunea Europeană.
De asemenea, se preconizează că acest proiect va crea până la 10.000 de locuri de muncă pe durata sa de viață, sprijinind ocuparea forței de muncă la nivel local și contribuind la economiile regionale.
Annelise Baudouin, director FIT (Căi ferate) la Systra France, a declarat: „Atribuirea acestui proiect, unul dintre cele mai mari contracte de servicii de proprietate intelectuală încheiate vreodată de SNCF, reprezintă o recunoaștere puternică a expertizei noastre și un semnal pozitiv pentru ocuparea forței de muncă la nivel local.”
„Ne bazăm pe expertiza și excelența recunoscute ale Systra pentru a ne ajuta să implementăm acest proiect major, care este impulsionat de inovare, ambiție ecologică și performanță”, a adăugat Christophe Huau, director al agenției GPSO la SNCF Réseau.

Date cheie – Ligne Nouvelle Sud-Ouest

Lungime: 418 km de linii noi de mare viteză

Modernizări: 12 km la sud de Bordeaux și 19 km la nord de Toulouse

Gări: 3 gări noi și 2 stații noi

Comunități afectate: 110

Populație deservită: 12 milioane

Locuri de muncă create: 10.000

Deschidere: Linia Bordeaux–Toulouse până în 2032. Secțiunea Sud-Gironde–Dax va urma.

Articol preluat de pe RailwayPRO.com

IN THE SPOTLIGHT

RTI Railtrans intră oficial pe piața din România prin achiziția a 50% din EP Rail

RTI Railtrans, unul dintre cei mai dinamici operatori feroviari din Europa Centrală, a făcut un pas strategic important pentru extinderea sa în Europa de...

Ultimele Articole