luni, aprilie 29, 2024
spot_img

Contract semnat pentru supervizarea lucrărilor pe calea ferată Caransebeș-Lugoj

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și TPF Inginerie SRL au semnat contractul pentru supervizarea lucrărilor pe calea ferată Caransebeș-Lugoj.

Contractul, în valoare de 14.310.938,75 lei, fără TVA, are ca obiect servicii de consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor pe Lotul 1 Caransebeș-Lugoj, aferent obiectivului de investiții Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR).

În cadrul contractului, Consultantul/Supervizorul va coordona, va asigura consultanță și supervizare în cadrul celor două etape ale contractelor, respectiv proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare pe Lotul 1 conform prevederilor HG nr. 1/2018, pentru aprobarea condiţiilor generale şi specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziţie aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice. De asemenea, va urmări ca proiectul tehnic să fie elaborat conform regulamentelor legale în vigoare, cu respectarea tuturor etapelor din HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările ulterioare.



Supervizarea lucrărilor pe calea ferată Caransebeș-Lugoj. Contract semnat pe opt ani și jumătate

Consultanța și supervizarea etapelor de proiectare și execuție lucrări se vor realiza pe secțiunea Caransebeș-Lugoj (Lotul 1) de la km 474+925 la km 514+504, iar durata totală estimată a serviciilor prestate este de 103 luni (opt ani și jumătate).

Obiectivul general al lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe LOTUL 1 CARANSEBEȘ – LUGOJ este următorul:

  • îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h;
  • modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea acestora, conform volumului de trafic şi necesităţilor tehnologice;
  • modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţii de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
  • înlocuirea bretelelor şi a traversărilor dublă joncţiune cu schimbătoare de cale simple;
  • înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
  • ridicarea niveletei căii și protecția antierozională a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
  • montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
  • instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
  • înlocuirea echipamentelor linie de contact şi din substaţiile de tracţiune electrică, instalarea unui sistem de control SCADA;
  • montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Lucrările de modernizare pe Caransebeș-Lugoj vor fi făcute de Asocierea RailWorks.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC 25 de ani: Basm/Real. Ţinta comună – Realizarea proiectului

ARIC a organizat ieri, 18 aprilie, o Conferință aniversară la hotel Novotel București pentru a celebra 25 de ani de la înfiinţare. Evenimentul, intitulat „Basm/Real...

Ultimele Articole