Sugestii controversate privind transportul în comun din București, după 15 mai

4 mai 2020

USR Bucureşti propune şase măsuri pentru desfăşurarea transportului în comun după data de 15 mai, printre care limitarea capacităţii de utilizare la 30% şi evitarea contactului faţă în faţă între călători. Multe dintre acestea sunt controversate fiind, fie inaplicabile, fie cauzatoare de aglomerație și disconfort.

masuri controversate privind transportul in comun igienizare în tramvaie

Conform unui comunicat USR Bucureşti, autorităţile locale trebuie să fie pregătite pentru ridicarea treptată a restricţiilor de deplasare după 15 mai, iar “cea mai mare provocare”, mai ales în Bucureşti, va fi legată de transportul public.

Sugestii controversate privind transportul în comun din București

Propunerile vizează:

* limitarea capacităţii de utilizare a mijloacelor de transport la 30%, în scopul păstrării distanţei sociale. O modalitate de implementare poate fi evitarea utilizării scaunelor alăturate; Nu este clar însă dacă limitarea propusă nu va crește aglomerația și, implicit, riscurile de contaminare.

* evitarea contactului faţă în faţă între călători, prin stabilirea unui traseu în interiorul mijlocului de transport: urcare doar prin uşa din faţă, coborâre pe la mijloc şi prin spate; Măsura este inaplicabilă în cazul mijloacelor de transport aglomerate căci obligă călătorii, inclusiv pe cei care călătoresc doar o stație, să traverseze tot culoarul.

* creşterea numărului de mijloace de transport scoase pe traseu, cu adaptare dinamică la nevoia de transport pe traseele aglomerate şi la orele de vârf;

* instalarea de signalistică specifică Covid-19, referitoare la distanţarea socială, şi folosirea mijloacelor de comunicare din vehicule pentru transmiterea de mesaje privind măsurile de precauţie necesare în această perioadă;

* achiziţia de echipament şi substanţe de curăţenie care să permită dezinfectarea interioară eficientă a mijloacelor de transport în comun şi dezinfectarea frecventă a suprafeţelor de contact.

* finalizarea cât mai rapidă a traseelor de bicicletă aflate în curs de amenajare şi anume cele patru trasee care ar fi trebuit finalizate în primăvara acestui an. Sugestia deplasării cu bicicletele se adresează totuși unui număr mic de oameni în stare fizică bună și care călătoresc pe distanțe relative mici. Poluarea intensă a arterelor de circulație face ca deplasarea pe bicicletă să fie deseori un calvar.

“Scopul acestor propuneri este ca bucureştenii să aibă la dispoziţie un transport în comun eficient şi sigur în acelaşi timp. Ele trebuie însoţite de măsuri luate şi pe alte paliere, de exemplu, de la decalarea orarului de lucru la instituţii, până la soluţii mai bune de management al traficului”, spune cei de la USR București. (D.C.)