Agentia Nationala de Consultare din Suedia a anuntat la 1 februarie lansarea procesului de consultare cu autoritatile locale pentru selectarea rutei privind linia de mare viteza Ostlänken. Administratorul de infrastructura Trafikverket estimeaza ca in aceasta luna se va lansa licitatia pentru demararea lucrarilor de constructie.
Planul de constructie va fi divizat in 15 pachete cu o valoare totala de 60-75 mld coroane (6,4-8 mld euro), ceea ce inseamna 4-5 mld coroane (427-534 mil euro) pentru fiecare pachet.
Linia Ostlänken este primul pas al Suediei privind constructia unei retele de mare viteza, care va conecta Stockholm, Gothenburg si Malmö. Ostlänken va traversa cateva orase centrale ale Suediei si prin diferite tipuri de relief.
Proiectul liniei implica si constructia a 5 statii in Vagnhärad (Trosa), fiind vizata constructia unui hub, in Nyköping, catre Skavsta Airport, unde este planificata o statie si o linie secundara vare va traversa centrul Nyköping, unde de asemenea va fi construit un nou hub de transport. In Norrköping si Linköping se vor construi doua hub-uri de transport.
Avand 150 km lungime, linia va conecta principalele linii din Järna, Norrköping si Linköping pentru a oferi posibilitatea de a opera acelasi tren pe toata disctanta din Stockholm catre Copenhaga.
Ostlänken face parte din viitoarea linie de mare viteza din Stockholm, prin Jönköping, catre Gothenburg sau catre Malmö/Copenhaga. Proiectul include constructia a 27 de tuneluri, cu o lungime totala de 25 km, a 126 de poduri si 29 de pasaje supraterane.
Lucrarile preliminare pentru demararea lucrarilor liniei vor incepe din 2017, iar constructia propriu-zisa a liniei va fi lansata in perioada 2019-2020.
Ostlänken va fi pusa in operare din 2028.