Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara face lucrări de sudură electrică a șinei pe secția 202, cu un utilaj de ultimă generație produs de Contrail Machinery.
”Pe raza SRCF Timișoara, secția L9 Simeria, în stațiile Călan Băi şi Bretea Streiului, se execută în perioada 30.09-04.10 lucrări de sudură electrică cu uzina mobilă de sudură. Sudura electrică prezentată s-a executat la km 13+300, linia 2, în stația Călan. Aceste lucrări au fost realizate cu uzina mobilă de sudură a SRCF Cluj, în colaborare cu personalul secției L9 Simeria. Utilajul prezent la fața lucrărilor este o mașină de sudat instalată pe un camion care poate rula pe șosea, dar și pe calea ferată. Acesta este o configurație optimă și modernă de mașină de sudat mobilă, putând să se deplaseze ușor de la o sudură la alta sau de la o locație la alta, atât în mod rutier, cât și feroviar. Scopul acestor suduri electrice este de a menține o viteză optimă de circulație, precum și de a maximiza gradul de siguranță pentru circulația feroviară”, se arată într-o postare de pe pagina de Facebook a SRCF Timișoara, unde a fost atașată și filmarea alăturată.
Uzină mobilă de sudură electrică a șinei, cumpărată de SRCF Cluj
Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj a recepționat recent acest utilaj de acest fel, cumpărat de la Asocierea Hiarom Invest (lider) – Contrail Machinery, în urma unei licitații organizate în octombrie 2022.
Apoi, la începutul acestui an, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a lansat o procedură de achiziție pentru încă trei mașini de sudat șina. După cum a scris atunci Club Feroviar, în sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație cu titlul ”Mașină automată de sudură electrică a șinei cap la cap prin presiune și contact”. Valoarea totală estimată a contractului era de 27 de milioane de lei, echivalentul a aproape 5,5 milioane de euro.
Contractul a fost atribuit pe 14 mai tot Asocierii Hiarom Invest (lider) – Contrail Machinery, pentru suma de 26.994.000 de lei, potrivit anunțului din SEAP.
Mașina automată de sudură electrică a șinei cap la cap prin presiune și contact este destinată sudării șinelor de cale ferată descărcate în lungul căii sau transformării căii ferate în cale fără joante. Achiziţionarea acestui produs este necesară execuţiei lucrărilor de reînnoire (reparaţie capitală), reabilitare, modernizare şi construire a unor elemente componente ale infrastructurii feroviare, în regie proprie.