luni, aprilie 15, 2024
spot_img

Sucursalele CFR Marfă, desființate de la 1 august

După ce a trimis în producție liderii de sindicat, conducerea CFR Marfă a mai luat o măsură menită să micșoreze costurile înregistrate. Este vorba de desființarea celor patru sucursale subordonate. Sucursalele sunt lipsite de personalitate juridică.

CFR Marfa continua investitiile in material rulant

Conducerea CFR Marfă a decis desființarea celor patru sucursale CFR Marfă măsura urmând să devină efectivă începând cu data de 1 august. Decizia de desființare a primit acceptul reprezentantului Ministerului Transporturilor în AGA CFR Marfă.

Este vorba de sucursalele Muntenia – Dobrogea, Banat-Oltenia, Transilvania și Moldova. Traian Preoteasa, director general al companiei, spune că desființarea este parte a unui plan mai larg de restructurare a funcțiilor de conducere, care a cuprins și trimiterea liderilor sindicali în producție. „S-a redus 100 de poziții de șefi, au cam rămas doi șefi din 13”, spune el. La sucursale au fost păstrate serviciile de marketing și câte patru oameni la resurse umane ”care să elibereze adeverințe”. Personalul disponibilizat se va întoarce la unitățile de bază unde vor avea loc în viitor restructurări. În principiu au plecat aproximativ 25 din 50-60 de oameni spune el. Rămân însă funcționale centrele de profit  regionale ale CFR Marfă.

Liderii sindicali, așa ziși „experți sociali”, se întorc la ,munca de jos”

Experții sociali de la CFR Marfă se vor întoarce în producție de la data de 1 august, a decis conducerea societății. Astfel, începând de sâmbătă, toți liderii sindicali de la CFR Marfă vor reveni în producție, pe posturile lor anterioare.

În momentul de față, liderii sidicali de la CFR Marfă sunt plătiți de societate, fiind încadrați pe funcția de ”expert social”, situație pe care directorul general Traian Preoteasa nu vrea s-o perpetueze.

”Începând cu data de 1 august 2020, toți experții sociali vor reveni în producție, pe posturile pe care le ocupau anterior. Dacă nu, să fie plătiți din cotizațiile membrilor de sindicat, așa cum se întâmplă peste tot în lume. Dacă un om nu produce, nu am motiv să-l plătesc. De pe 1 august trebuie să semneze condica la locurile lor de muncă”, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al CFR Marfă, Traian Preoteasa.

El a precizat că în această situație se află 19 persoane și că norma  de reprezentare la CFR Marfă era de un expert social la 300 de angajați, mult mai mare decât cea de la celelalte companii feroviare de stat, de 600 până la 1.000. (D.C.)

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole