Termenul pentru finalizarea studiului de fezabilitate pe calea ferată Predeal-Brașov a fost prelungit din nou, cu încă două luni.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a atribuit în august 2020 contractul pentru studiul de fezabilitate pe calea ferată Predeal-Brașov către asocierea Egis Romania S.A. – Egis Rail S.A. – Italrom Inginerie Internationala S.R.L. Valoarea totală a contractului, în conformitate cu datele din anunţul de atribuire a fost de 17,81 milioane de lei, cu tot cu TVA.
De atunci, au fost semnate mai multe acte adiționale ce au vizat prelungirea termenului de finalizare a documentațiilor. Potrivit Biz Brașov, ultimul a fost semnat săptămâna trecută și vizează prelungirea duratei contractului cu două luni, de la 54,5 luni la 56,5 luni, până la data de 22 mai 2025. Termenul inițial prevăzut pentru finalizarea studiului era de 23 de luni.
Cel mai lung tunel din România
Modernizarea secțiunii feroviare Predeal-Brașov va include un tunel de aproape 10 kilometri. Varianta traseului care va include cel mai lung tunel din România a fost aprobată de Comisia Europeană pentru că va face parte dintr-un coridor strategic internaţional, inclusiv pentru o linie de mare viteză, așa cum am mai scris. Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, de la Bugetul de Stat și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, precum și din alte surse legal constituite.
După realizarea lucrărilor, călătoria cu trenul de la București la Brașov se va scurta cu aproximativ 18 minute. Costul minim estimat al investiției este de 963 de milioane de euro, se arăta inițial pe site-ul CFR SA.