luni, martie 10, 2025
spot_img

Străpungerea pe sub liniile CFR de la pasajul Solventul din Timișoara a fost finalizată

Străpungerea pe sub cele 10 linii CFR a chesonului de la pasajul Solventul din Timișoara a fost finalizată luni, în prezența autorităților locale.

”Astăzi celebrăm împreună un succes important de etapă, probabil cel mai important proiect de infrastructură pentru Timișoara din ultimele decenii. Astăzi celebrăm faptul că chesonul nostru a ajuns la destinație. În doar două luni, într-un timp record, am împins acest cheson pe sub zece linii de cale ferată, în lungimea totală de 70 metri. Nu a fost un proces fără emoții, fără mici întreruperi, dar totuși ne bucurăm că am reușit acest lucru fără să oprim circulația trenurilor. Acest pasaj este un vis al Timișoarei de foarte mult timp. Puțini au crezut că se va întâmpla vreodată, dar iată, asta este dovada că putem avea succes tehnologic în dezvoltarea infrastructurii din Timișoara. Încă urmează o importantă parte de lucrări, nu suntem la sfârșit, dar asta cu siguranță a fost partea cea mai complexă, dificilă și importantă. (…) Un asemenea proiect, cu o asemenea complexitate, nu a mai existat în România”, a declarat primarul Dominic Fritz, prezent luni pe șantierul pasajului Solventul, citat de Express de Banat.

Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei, este optimist că lucrările la pasajul Solventul vor fi finalizate în toamna acestui an: ”Cel mai greu lucru în acești ani nu a fost să împingem acest cheson care are 3.500 mc de beton, ci să împingem metri cubi de documentație pe care birocrația din România îi solicită în mod constant și consecvent. A fost o muncă enormă să putem să autorizăm și să avizăm un astfel de proiect. Suntem mulțumiți că suntem în punctul acesta. Cel mai greu element al acestei execuții a trecut, dar mai avem încă o etapă complexă înaintea noastră, pregătim fundația pentru utilități, pentru drumul care va veni pe aici, pentru liniile de tramvai. (…) Sperăm ca în toamna acestui an să putem să circulăm cu tramvaiul prin acest pasaj”.



Contract în valoare de 132 de milioane de lei

Chesonul din beton, cu o lungime de 70 de metri, lățime de 28 de metri și înălțime de 9 metri, care practic va reprezenta pasajul propriu-zis, a fost finalizat anul trecut în noiembrie, iar o lună mai târziu a început străpungerea stratului de pământ și subtraversarea celor 10 linii de cale ferată.

Pasajul Solventul din Timișoara este construit în continuarea străzii Bogdăneștilor și va avea patru benzi de circulație, câte două pe fiecare sens. Va avea o lungime de 90 de metri, va trece pe sub 10 linii de cale ferată, va avea linii de tramvai, dar și trotuare și piste de biciclete, pe ambele părţi.

Contractul pentru actualizarea proiectului tehnic și execuție lucrări a fost câștigat prin licitație de o asociere formată din Spic (lider/Italia), Pod-Proiect (Iași) și Sylc Con Trans (Arad). Lucrările la Pasajul Solventul au o valoare de 132 de milioane de lei (inclusiv TVA), din care 43 de milioane de lei prin programul Anghel Saligny, iar restul, din bugetul local.

În timpul subtraversării liniilor de cale ferată, au fost două surpări de pământ, așa cum am mai scris.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole