spot_img
duminică, noiembrie 28, 2021
spot_img

Începe etapa a doua a proiectului Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu

După 11 ani de tărăgănări, începe în sfârșit etapa a doua a proiectului Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, care face parte din traseul viitoarei linii de tramvai Berceni-Pipera. Proiectul a fost, până acum, unul cu mari sincope, cauzate de incompetența unor funcționari din cadrul Primăriei Capitalei.

„Demarăm lucrările pentru etapa a II-a a proiectului Străpungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu, Km 2+400 – Intersecția Calea Vitan Bârzești. Punte de legătură între sectoarele 3 și 4. Strada Iuliu Hațieganu (care în prezent are doar 2 benzi de circulație, câte una pe sens) va fi lărgită la 6 benzi, câte 3 pe fiecare sens. Această arteră va crea o legătură utilă între sudul și estul Capitalei, fluidizând traficul între cartierele din sectoarele 3 și 4. În plus, această arteră va fluidiza accesul rutier spre Autostrada Soarelui, degrevând semnificativ traficul de pe centura Bucureștiului, în zona autostrăzii A2”, a scris pe contul său de Facebook viceprimarul general responsabil cu Transporturile, Stelian Bujduveanu.

El a adăugat că finalizarea acestei investiții va însemna reducerea semnificativă a poluării, creșterea siguranței traficului auto și pietonal, o legătură utilă și fluidizarea traficului între sudul și estul Capitalei, precum și o punte de legătură importantă între sectoarele 3 și 4 ale Bucureștiului. ”Autorizația de începere a lucrărilor este emisă. Ne apucăm de treabă”, a precizat viceprimarul.

Stelian Bujduveanu dă asigurări că a fost lăsat loc pentru liniile de tramvai

Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu viceprimarul Capitalei responsabil cu Transporturile
Viceprimarul Stelian Bujduveanu

În postarea sa nu se face nicio referire la viitoarea linie de tramvai Berceni-Pipera, inclusă în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030.

Viceprimarul general a dat însă asigurări că ea a fost prevăzută în cadrul proiectului. ”Artera include trei benzi pe sens, deci în viitor va putea fi inclus (tramvaiul – n.red.)”, a declarat Stelian Bujduveanu pentru Club Feroviar.



Prima etapă a proiectului Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, blocată de lipsa exproprierilor

Această lucrare reprezintă etapa a doua a proiectului. În etapa 1 a avut loc lărgirea bulevardului Nicolae Grigorescu (de la Piața Titan 1, fostă Leontin Sălăjan, din dreptul statuii, până în dreptul râului Dâmbovița) la trei benzi pe sens, construirea unui pasaj peste Dâmboviţa şi a două poduri la nivelul solului, peste râu.

Lucrările au început în martie 2010, pe vremea fostului primar general Sorin Oprescu, și au fost realizate de asocierea Delta ACM – Eurovia – Search Corporation pentru suma de aproape 20 de milioane de euro. Inițial, lucrarea avea ca termen de finalizare sfârșitul anului 2012, însă ea a fost blocată patru ani deoarece Consiliul General al Municipiului București (dominat de USL la vremea respectivă, alianța dintre PSD și PNL) nu a aprobat exproprierile, estimate la acea vreme la o valoare de 35 de milioane de lei (opt milioane de euro).

Primăria Capitalei a ”uitat” de firele de înaltă tensiune care treceau peste pasaj

Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai DudescuApoi, în 2018 pasajul a fost realizat în proporție de 90%, dar nu a putut fi dat în funcțiune din cauza cablurilor de înaltă tensiune care treceau pe deasupra și era nevoie să fie înălțate.

Altfel, podul de 400 de metri peste Dâmbovița era finalizat, însă dacă treceai cu mașina pe el riscai să se formeze un arc electric.

Transelectrica a precizat că Primăria Capitalei nu a cerut de la bun început acordul companiei pentru a construi pasajul în acest loc. Întrucât construirea pasajului nu îndeplinea ”condiţiile de coexistenţă” cu liniile de înaltă tensiune existente în zonă, a fost elaborat un studiu în care au fost identificate soluţiile. Acest studiu a fost avizat de Transelectrica în septembrie 2014.

În avizul respectiv au fost menţionate principalele etape necesare realizării lucrărilor incluse în studiul de coexistenţă, printre care: încheierea contractului pentru realizarea condiţiilor de coexistenţă, achitarea costului lucrărilor conform devizului inclus în studiu, punerea la dispoziţia Transelectrica a terenurilor necesare reamplasării instalaţiilor electrice și obţinerea avizului de amplasament. Etapele menţionate au fost duse la bun sfârșit de beneficiarul investiţiei (Primăria Municipiului București) abia în anul 2018. Asta cu toate că în noiembrie 2016, reprezentanții Primăriei Capitalei, condusă între timp de Gabriela Firea, spuneau că podul este aproape gata și lucrările se vor finaliza în șase luni. Nu a fost așa.

Abia în aprilie 2020, după ani de blocaj, firele au fost în sfârșit mutate, iar constructorul s-a apucat de lucrări. La începutul lunii iulie a aceluiași an, pasajul a fost dat în folosință.

Acum este însă nevoie de continuarea proiectului, deoarece la coborârea de pe pasaj artera se îngustează la o bandă pe sens, fiind gâtuită circulația.

Linia de tramvai Berceni-Pipera, cuprinsă în PMUD 2016-2030

Porțiunea din linia de tramvai Berceni-Pipera aflată pe teritoriul Sectorului 2, Pipera-Pantelimon (peste Pasajul Doamna Ghica), a primit recent aprobarea Consiliului Local din acest sector.

Linia este cuprinsă în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 și ar urma să continue pe traseul Bd. Nicolae Grigorescu – Străpungerea Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu – Berceni.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole