duminică, aprilie 27, 2025

FOTO. Asocierea Strabag-Metabet CF a deschis șantierul pentru reînnoirea căii ferate Călinești-Pitești

Asocierea Strabag-Metabet CF a deschis șantierul pentru reînnoirea căii ferate Călinești-Pitești, de pe raza Sucursalei Regionale de Căi Ferate Craiova.

Contractul are o valoare de 82,13 milioane de lei, fără TVA, finanțat din fonduri nerambursabile prin PNRR. Până pe 27 martie 2024, pe raza Sucursalei Regionale CF Craiova, se desfășoară lucrările de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii căii între stațiile Călinești – Golești (firul II) și pe două linii din stația CF Golești, între km 95+000-99+300, lucrări incluse în prima etapă a programului de reînnoire a căii ferate pe intervalul Călinești-Golești-Pitești (21 km), a anunțat CNCF CFR SA printr-un comunicat postat pe pagina sa de Facebook.

Constructorul execută în zona km 95+000 – 99+300 lucrări la suprastructura căii ferate prin înlocuirea la rând a tuturor componentelor aferente – șină, aparate de cale, piese pentru aparate de cale, cupoane de tranziție, traverse normale și speciale din lemn, traverse de beton complet echipate, material mărunt, piatră spartă etc. cu materiale noi achiziționate de antreprenor.



Șantierul pentru reînnoirea căii ferate Călinești-Pitești: trenurile circulă pe un singur fir

Acest șantier va avea implicații în circulația trenurilor de călători. Astfel, în perioada desfășurării lucrărilor între stațiile Călinești și Golești (firul II) și pe cele două linii din stația CF Golești, trenurile vor circula doar pe firul I între cele două stații și pe celelalte linii din stația Golești, cu restricție de viteză, pentru protecția muncitorilor, în zona șantierelor.

”Adresăm scuzele necesare călătorilor pentru disconfortul creat și pentru minutele de întârziere înregistrate din cauza retrasării circulației doar pe un singur fir și îi asigurăm că lucrările de reînnoire a suprastructurii căii pe linia CF București-Pitești (217,7 km) vor contribui la îmbunătățirea condițiilor de transport, prin reducerea duratei de călătorie, și la creșterea gradului de siguranță feroviară”, precizează CFR SA.

Programul de reînnoire a suprastructurii căii pe linia CF București-Pitești se derulează în baza a trei contracte, cu o valoare totală de 666 de milioane de lei, fără TVA, semnate anul trecut de regionalele Craiova (un lot) și București (două loturi). Finanțarea lucrărilor este asigurată din fonduri nerambursbile prin PNRR, lucrări care au drept scop ridicarea restricțiilor de viteză, creșterea gradului de siguranță și atingerea vitezei maxime de circulație de 120 km/oră, pe o lungime cât mai mare a traseului.

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole