spot_img
sâmbătă, octombrie 16, 2021
spot_img

STB casează 60 de tramvaie

Societatea de Transport București STB SA va organizează în data de 23.11.2020, ora 12:00, prin Bursa Română de Mărfuri, vânzarea mai multor mijloace proprii de transport printre care 60 de tramvaie.

Vânzarea va avea loc pe platforma electronică  www.disponibil.ro, procedura de licitație deschisă, urmată de final electronic, potrivit informațiilor difuzate pe sit-ul d einternet al companiei. În total este vorba de 130 de vehicule scoase din uz (VSU) sub formă de deșeuri, împărțite în 22 de loturi. Nu se acceptă oferte parțiale în cadrul lotului. La capitolul tramvaie, este vorba de 17 vagoane V3A, restul fiind Tatra T4R.

Ofertele, documentele de înscriere și participare la procedura de licitație deschisă se vor depune până în data de 23.11.2020, ora 10:00.

 

Mai multe informații sunt disponibile la adresa http://www.anuntbursa.ro/Anunturi_Diverse/Licitatii_BRM/&anunt=433771.html

Consultați aici lista celor 130 vehicule (VSU), lotizate, care cuprind următoarele informații: denumire mijloc fix, număr inventar, număr circulație, serie identificare/număr sasiu, gestiune, locație, dimensiuni, data PIF (an), masa proprie, masa valorificabilă material feros, procent material feros estimat (fier vechi greu), gradul de uzură, valoare lot.

Vânzările precedente, criticate de Asociația Metrou Ușor

Situația vehiculelor vechi deținute de STB a fost de-a lungul anilor un subiect de polemică între societate și societatea civilă. În vara acestui an, Asociația Metrou Ușor acuza public STB că „încearcă să caseze istoria noastră”.

„STB licitează astăzi la fier vechi ultimele 9 vehicule istorice cu potențial muzeal pe care le mai deține: 9 tramvaie, troleibuze și autobuze românești unicate, de patrimniu tehnic național, o parte din ele fiind păstrate ani de zile cu scopul precis de a fi restaurate și expuse la parade. Este a doua oară când STB încearcă să caseze istoria noastră. Suntem pe cale să pierdem 9 vehicule cu valoare istorică, între care troleibuze și autobuze unicat produse la fosta ROCAR, ultimul tramvai bidirecțional V2A ce a inaugurat în 1983 linia supranumită azi „metrou ușor”, prototipurile tramvaielor Bucur 1 – primele tramvaie moderne din București, dar și ultimele două autobuze DAF – cândva prezente pe mai toate liniile capitalei. Toate acestea au fost simboluri ale transportului bucureștean și ale industriei naționale. Deși industria bucureșteană a produs mii de tramvaie, troleibuze și autobuze de-a lungul generațiilor, flota muzeală a STB se rezumă la doar 3 tramvaie românești de epocă.

Asociația „Metrou Ușor” a trimis către Direcția pentru Cultură a Municipiului București un dosar cu 15 anexe ce dovedește valoarea istorică a fiecărui vehicul în parte. Răspunsul primit de la ei este halucinant, cu argumente foarte slabe și pline de erori. Asociația „probabil face o confuzie”. STB nu a oferit niciun răspuns, deși termenul legal a fost depășit de mult”, susțineau cei de la AMU.

Societatea de Transport București spunea însă că așa zisele „vehicule istorice” nu îndeplineau cerințele Ministerului Culturii pentru a fi considerate de patrimoniu. Răspunsul acesta l-ar fi dat chiar Ministerul Culturii, cel abilitat să stabilească aceste lucruri.

Sutele de mijloace vechi de transport ocupă spațiile depourilor și de aceea se dorește vânzarea acestora. (D.C.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole